Білл Гейтс розкритикував ідею Ілона Маска про електричні вантажівки і літаки. Чому?
Білл Гейтс заявив, що повністю електричні вантажівки Tesla Semi і нова пропозиція Ілона Маска про електричні літаки, ймовірно, ніколи не будуть працювати. Гейтс не впевнений у розвитку акумуляторів.
Засновник компанії Microsoft і один з найбагатших людей на планеті Білл Гейтс, зокрема, відомий своїм неоднозначним ставленням до виробника електрокарів Tesla і його глави — Ілона Маска.
Раніше Гейтс пояснив, чому при виборі електрокара він відмовився від моделей Tesla на користь нового Porsche Taycan, а днями розкритикував проект повністю електричних вантажівок Tesla Semi і припущення Ілона Маска про електричні літаки.
У своєму новому блозі Гейтс написав, що легкові моделі електрокарів і навіть пікапи, незабаром будуть доступні для широкої аудиторії через конкуренцію на цьому ринку. При цьому, мільярдер виділив у цій сфері американські бренди GM і Ford, молодих виробників Rivian і Bollinger, але не згадав Tesla.
Компанії Ілона Маска дісталося за її ідею розвивати повністю електричні вантажівки Semi, прототипи яких раніше бачили на дорогах у США. Гейтс вважає, що акумуляторні батареї залишаються занадто великими і важкими для використання їх у великотоннажному автотранспорті.
«Чим більшу вагу ви намагаєтеся перемістити, тим більше батарей вам знадобиться для живлення автомобіля. Але чим більше батарей ви використовуєте, тим більше ваги ви додаєте і тим більше енергії вам потрібно. Навіть з серйозними проривами у акумуляторних технологіях, електромобілі, ймовірно, ніколи не стануть практичним рішенням для таких речей як 18-колісники, вантажні кораблі і пасажирські літаки», — написав Білл Гейтс.
Водночас Ілон Маск заявив зворотне: на думку глави Tesla, повністю електричні літаки стануть «життєздатними», коли енергетична щільність акумуляторних батарей досягне 400 Ватт-годин на кілограм, над чим «вже працюють інженери».
Деякі проекти, на кшталт Quantumscape, інвестором яких, до слова, є сам Білл Гейтс, вже заявляють про можливу питому щільність батарей у 500 Ватт-годин на кілограм, завдяки використанню літієвих твердотільних акумуляторів.
Такі технології повинні значно знизити вагу і розмір батарей, збільшивши кількість енергії для живлення різних видів транспорту. Питання полягає тільки у тому, коли з’являться продуктові версії подібних акумуляторів і коли вони зможуть вийти на ринок.
Нагадаємо, торік компанія Rolls-Royce представила проект повністю електричного літака, який зможе досягати швидкості 480 км/ч.
«Створення найшвидшого у світі повністю електричного літака — революційний крок у авіації, і ми раді представити проектний літак Accel», — говорив Роб Уотсон, директор Rolls-Royce Electrical.
Батарея Accel повинна забезпечити достатньо енергії для польоту на 320 км на одному заряді. Пропелер літака приводиться у рух трьома електродвигунами, а швидкість його обертання нижче, ніж у звичайних літаків, щоб знизити рівень шуму.
Раніше свої проекти і перші літаючі прототипи електричних літаків представила компанія Airbus, а кілька років тому у Норвегії прийняли програму переходу на електричну авіацію до 2040-го.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.