Докотилися. Як українців зачарував персональний електротранспорт

5 квітня 2018, 20:01

Всупереч стереотипам далеко не всі українці мріють про "лексуси" і "Рейндж ровери". Все більшої популярності набуває персональний електричний транспорт.

Поки всілякі рейтинги та заміри добробуту українців малюють хоч вже не похмуру, але все ще сумну картину, наші співвітчизники з оптимізмом поглядають на персональний електричний транспорт. Він встиг завоювати ринок за короткий термін, і особливо полюбився українцям у минулому році.

Відео дня

Насамперед тим, що в містах, де є проблеми з пробками, він дозволяє добиратися до місця призначення швидше, ніж на автомобілі і громадському транспорті.

У 2017 році українські аналітики, а також представники ритейлу і дистрибуції, відзначали зростання попиту на моноколеса, гіроборди, електросамокати, електровелосипеди тощо.

НВ з'ясувало, чим цікавились українці в минулому році і на які моделі варто звернути увагу, якщо ви тільки плануєте стати на колеса.

Дістатися на роботу або погуляти з дітьми

За даними Point of Sales Tracking GfK Ukraine за 2017 рік, три чверті всіх продажів персонального електротранспорту в 2017 році припали на гіроборди, найбільшою популярністю користувалися моделі з діаметром колеса 6,5 дюймів.

«Їх популярність обумовлена, насамперед, широким модельним рядом, що включає дитячі моделі, і доступними цінами, – прокоментували результати в GfK Ukraine. – За ними йдують гіроскутери – більш дорогий сегмент, який не передбачає наявності дитячих моделей і в якому присутні вже розкручені бренди. Моноколеса в 2017 році були нішевим продуктом, проте показують невеликий, але стабільний приріст частки з місяця в місяць».

Одним з піонерів популяризації персонального транспорту кілька років тому став магазин Цитрус. «Але якщо на момент появи на ринку, в 2015 році, гіроборди сприймалися тільки як дороге задоволення – трендова новинка, то вже сьогодні багато хто зміг оцінити його переваги й інтегрувати в своє життя», - розповіли НВ в прес-службі Цитруса.

Співрозмовники редакції зі сфери ритейлу всі як один очікують, що в поточному році цей сегмент буде рости. Однак, щоб розгойдати інтерес українців до нового засобу пересування, мережі як інвестують в популяризацію цього класу пристроїв, так і пропонують вигідні умови розстрочки. Наприклад, в MOYO.ua відзначають, що електротранспорт найчастіше купують саме навиплат (при цьому частка роздрібних і онлайн замовлень приблизно рівні). У Цитрусі також говорять, що для популяризації електротранспорту пропонують розстрочки без переплат, але також відкривають пункти прокату і проводять акції.

Попит на різні види електротранспорту коливається від мережі до мережі. Так, в Цитрусі в минулому році в мережі найбільш популярними були гіроборди і гіроскутери, на них припало 70% продажів. У прес-службі кажуть, що основну аудиторію цього транспорту склали діти і молодь, проте є зростання і з боку аудиторії у віці 25+. Вона розглядає електротранспорт як засіб пересування на невеликі відстані – з дому в магазин або на роботу.

У MOYO.ua найбільшою популярністю користуються гіроборди, електровелосипеди і гіроскутери. «А ось електросамокати і електроскутери, в силу того, що це вузьконішевий продукт, продаються в 2-3 рази рідше. При цьому в 2018 році ми очікуємо значного зростання попиту на весь асортимент електротранспорту, і зокрема на електровелосипеди і електроскутери», – кажуть в прес-службі.

«Популярним масовим транспортом на сьогодні залишаються гіроборди і гіроскутери, перші оскільки дуже полюбилися дітям і молоді, а другі – є універсальним транспортним засобом для всієї родини», – каже Юрій Смишляк, керівник напряму Електротранспорт в Алло.

У Дивізіоні IT-дистрибуції MTI відзначають, що інтерес до електросамокатів в українців з'явився до травня 2017 року, причому з боку дорослого населення. У цього виду персонального електричного транспорту є фора перед альтернативами – якщо в невідповідний момент сяде акумулятор, на електросамокаті можна доїхати як на звичайному самокаті, з моноколесом або гіробордом так не вийде.

«Зараз серед електросамокатів найбільш поширені моделі з 5 і 8 дюймовими колесами. «П'ятірки» використовуються дітьми – вони легші в управлінні, та й максимальна швидкість у них близько 20 км/год. «Вісімки» ж здатні розігнатися до 40 км/год. В середньому ці моделі йдуть з двигуном в 250-350 Вт, а навантаження перевищує 100 кг», – зазначає Віталій Глоба, бренд-менеджер Дивізіону IT-дистрибуції MTI.

Найпопулярніші в Україні види електротранспорту є і найбільш доступними (за винятком електроскутерів, які коштують дорожче альтернатив). Так, гіроборди обійдуться покупцеві до 10 тис. грн, гіроскутери і моноколеса – від 10 до 20 тис. грн, за електросамокат доведеться заплатити 10-15 тис. грн, електровелосипед потягне на 20 тис. грн в середньому, а електроскутер – вже в 25-40 тис. грн.

Купують не тільки влітку

За даними мереж, пік продажів персонального електротранспорту припадає на теплу пору року – з середини весни до початку осені, хоча під Новий рік також спостерігаються сплески. «Найбільше зростання продажів в нашій компанії під Новий Рік продемонстрували такі категорії товарів: гіроборди, гіроскутери і моноколеса. Продажі злетіли в десятки разів», – говорить Юрій Смишляк.

«Робити висновки щодо сезонності, піків продажів дуже рано. Адже ці групи товарів зовсім нові на ринку, деякі тільки в минулому році стали популяризуватися продавцями. Тому картину минулого року не варто приймати за закономірність. Хоча, все логічно. Очевидно, що активний сезон продажів збігається з велосипедами, самокатами, роликами», – відзначають в Hotline.ua.

Але оскільки українці як і раніше чутливі до ціни, сплески інтересу бувають і в зв'язку з розпродажами. «У січні і лютому спостерігається зростання продажів електровелосипедів. Це викликано сезонним розпродажем звичайного велотранспорту. Всі магазини намагаються продати моделі минулих років, щоб в новому сезоні представляти оновлені версії і новинки», – пояснює Юрій Смишляк. Експерт припускає, що в квітні активізуються продажі електросамокатів і електроскутерів.

Персональний електротранспорт – що купити

Електровелосипеди

MiJia QiCycle Folding Electric Bike EF1 – компактний складаний електровелосипед з хорошим запасом ходу і приємною ціною (що зазвичай характерно для продукції Xiaomi, бренд MiJia також до неї належить) за мірками свого оснащення – до 20 тис. грн. Найпопулярніша модель минулого року за даними каталогу Hotline.ua. Серед недоліків – меню китайською мовою і огріхи збирання.

Azimut FLH 001 зовні більше схожий на мопед, від велосипеда у нього хіба що педалі. Запас ходу моделі складає близько 50 км. Ціна – 14 тис. грн. Модель також була дуже популярна в минулому році, за даними Hotline.ua.

Електросамокати

MiJia Electric Scooter – торішній фаворит українських покупців. За даними Hotline.ua, на модель припала майже половина переходів з каталогу. Оснащується 8,5-дюймовими колесами. Дальність пробігу на одному заряді – 30 км, максимальна швидкість – 25 км на годину, вага пасажира – до 100 кг. Ціна питання – 10-14 тис. грн.

HIPER SX50 і HIPER NX80 – новинки на українському ринку для тих, хто важить більше або хоче електросамокат легше. Молодша модель обійдеться в 10 тис. грн. Оснащується 6,5-дюймовими колесами, витримає пасажира вагою до 120 кг, розганяється до 25 км/год, але дальність пробігу становить 15 км. Старша розганяється до 38 км/год, на одному заряді може проїхати 20 км. Коштує 12 тис. грн. HIPER – це також китайський виробник, в нашій країні маловідомий, але в Піднебесній користується попитом.

Гіроборди і гіроскутери

Xiaomi Ninebot Mini – гіроскутер з цікавим родоводом, в якому сплелися відразу три бренди – Ninebot, Segwai і Xiaomi. Як і всі продукти Xiaomi, модель отримала приємний цінник за мірками своїх можливостей – близько 10-13 тис. грн в Україні.

Модель упакована в стильний корпус, проста в управлінні, добре зібрана і справляється навіть з недосконалістю українських доріг. Максимальна вантажопідйомність – 120 кг, розганяється до 16 км/год, на одному заряді здатна проїхати 22 км. У минулому році пристрій зайняв перше місце за популярністю на Hotline.ua.

Xiaomi Ninebot Mini Pro – просунута версія популярного гіроскутера. Обійдеться в 15-19 тис. грн. Зростання цінника обумовлене великим запасом пробігу (до 30 км) і швидкістю (до 18 км/год). За популярністю слідує за звичайним «міні».

Kiwano KO-X – недорогий гіроборд з прохідністю танка (зрозуміло, за мірками своєї категорії). Обійдеться в 8-10 тис. грн. Витримає пасажира вагою до 120 кг, розганяється до 25 км/год, запас ходу складає 15 км.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X