Без керма. 5 речей, які потрібно знати про безпілотний транспорт

23 січня 2018, 07:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Безпілотні автомобілі, про які так багато говорять останнім часом, перестали бути чистою фантастикою. Тепер це – реальна перспектива, про що свідчать підсумки недавньої технологічної виставки CES в Лас-Вегасі.

До 2020 року кількість безпілотників на дорогах досягне 200 млн штук, вважає Даррін Шевчук, директор з корпоративних комунікацій в Connected Car Harman. Для компанії цей напрямок є одним з основних із генерованого прибутку, тому очевидно, що на бурхливий розвиток самоврядних авто в ній покладають великі надії.

Відео дня

У аналітиків з IHS Markit очікування більш стримані – 26% продаваних нових авто до 2040 року або 33 млн штук на рік, в той час як до 2021 року з молотка піде тільки 51 тис. безпілотників. Поки і те, і те для поточного часу виглядає як фантастика. Не менш фантастичні і анонси транспорту майбутнього, деякі з яких, до речі, в найближчі роки повинні запуститися в комерційну експлуатацію, особливо багато яких було на останній виставці CES.

1 Класика не дрімає

Виробники автомобілів цікавляться безпілотними технологіями і охоче показують нові моделі, але про якийсь один тренд в цій сфері говорити складно. Компанії представляють моделі з різним ступенем автономності, аж до рішень, де в принципі не передбачені елементи управління для людини.

У деяких випадках мова йде про власні розробки, в деяких – про партнерство з компаніями, які займаються інтелектуальною частиною. Так, сервіс Lyft показав, як буде працювати безпілотне таксі.

Модель BMW 540i з безпілотною технологією від британської компанії Aptiv можна було «викликати» через додаток і протестувати прямо на виставці. За словами журналіста, який проводив текст-драйв, автомобіль в русі видає величезну кількість інформації про стан на дорозі.

Кілька днів тому про плани по випуску безпілотних автомобілів з четвертим рівнем автономності заявила компанія General Motors. Перша модель повинна з'явитися у 2019 році, вона вже тестується на дорогах Сан-Франциско і Фенікса.

Однією з найбільш обговорюваних новинок став концепт Smart Vision EQ, який Mercedes раніше представила на автосалоні у Франкфурті. Інженери компанії допрацювали можливості для управління і підключення. Автомобіль вітає пасажирів на ім'я і прощається з ними. Усередині немає елементів управління.

Правда, як пишуть ЗМІ, на момент проведення виставки транспорт віддалено керувався техніком компанії, так як повну автономність надати йому поки не ризикнули. Модель не призначена для продажу приватним особам, Mercedes бачить його в майбутньому частиною автономного автопарку.

Ряд компаній обмежується створенням платформ для безпілотників, які будуть використовуватися сторонніми виробниками. Так роблять Waymo і NVIDIA.

На виставці CES про подібні плани оголосив Ford. Компанія в партнерстві з Qualcomm створює платформу, яка дозволить транспорту «спілкуватися» з усім навколо – іншими автомобілями, світлофорами і пішоходами. В рамках цього проекту Ford оголошує про партнерство з Qualcomm і використання її технологій для підключення.

В ту ж сторону рухається і Samsung. Компанія представила апаратно-програмну платформу DRVLINE для виробників безпілотних авто, де виробники на свій розсуд можуть змінювати певні компоненти. Платформа включає в себе датчики і обчислювальну платформу. Також компанії працюють над рішенням, яке дозволить автомобілям «спілкуватися» за допомогою 5G.

2 На зльоті

У той час як в медіа активно обговорюються етичні моменти аварій за участю безпілотних автомобілів, деякі компанії встигли пригледіти для безпілотників небо.

Так, цієї осені відбулося відразу кілька цікавих анонсів, а на CES 2018 перші літаючі безпілотники в справі. Найвідоміша на даний момент модель – Volocopter, створений німецькою компанією в партнерстві з Intel. Це двомісне безпілотне таксі, яке переміщається зі швидкістю до 100 км/ч. Комерційна експлуатація повинна розпочатися протягом п'яти років.

Дрон SureFly з вертикальним зльотом і посадкою призначений для екстрених ситуацій та рятувальних робіт. Перша модель буде пілотованою, надалі з'являться безпілотні версії. Дальність польоту моделі становить 110 км. Попередні замовлення на пристрій вже відкриті – воно обійдеться в 200 000 доларів.

Uber обіцяє представити безпілотне літаюче таксі до 2020 року, в розробці бере участь NASA, випуском займуться кілька великих компаній. На CES 2018 компанія Bell Helicopter вже показала кабіну і VR-симулятор транспортного засобу. За словами журналіста Mashable, виглядає він досить переконливо.

Безпілотний літальний апарат
Безпілотний літальний апарат Фото:

3 Безпілотники для торгівлі та відпочинку

У США, звідки родом багато розробок безпілотників, синонімом зручних покупок став сервіс Amazon. Але що, якщо безпілотні магазини на колесах зможуть дати користувачам ще кращий досвід?

В потрібний час, в потрібному місці, завжди свіжі продукти – така ідея закладена в Robomart – безпілотний магазин-фургон. Найближчим часом в Каліфорнії почнеться його тестування. Втім, це не єдині безпілотники для доставки їжі.

Влітку 2017 року Ford і Domino's Pizza анонсували, що в Мічигані Ford Fusion Hybrid також буде розвозити піцу. Правда поки за кермом цього безпілотника буде знаходитися інженер компанії.

У Toyota представили концепт електричного самоврядного транспорту, який може використовуватися в службі таксі, каршерінгу або для доставки товарів. Хочете придбати нову пару туфель, трохи поспати або відправитися з друзями на вечірку? Будь ласка – відкривайте додаток і замовляйте безпілотник! Розробки велися у співпраці з Amazon, Didi, Pizza Hut, Uber і Mazda.

4 Дорога з користю

Коли водієві більше не доведеться стежити за дорогою, він зможе витратити час у дорозі на корисні і приємні речі. Так, концепти салонів майбутнього від Panasonic передбачають екрани всюди, і навіть інтерактивний столик для ігор. Samsung і Harman показали QLED-дисплей для даху автомобілів, а також приладову панель, яка складається з безлічі екранів. За задумом компаній, це відмінний спосіб доставити приємні емоції пасажиру і персоналізувати досвід.

5 Революція на порозі?

Втім, не у всіх такий райдужний погляд на безпілотники, як у учасників виставки. Так, Тамара Уоррен, редактор The Verge висловлює сумніви в тому, що ера самоврядного транспорту настане так скоро.

На думку автора, автовиробники поки самі слабо собі уявляють, як саме світ перейде до безпілотників, але дуже бояться програти битву за галузь технологічним гігантам, тому працюють в цьому напрямку і знайомлять медіа зі своїми рішеннями.

Але в цілому те, що ми бачимо зараз, на думку Уоррен – не більше ніж галас і піар для залучення уваги і в тому числі для підготовки регуляторів до того, що безпілотне майбутнє вже практично настало.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X