Вимушена еміграція. Як українці продовжують розробляти S.T.A.L.K.E.R. 2 під час війни

23 січня, 10:03
Незважаючи на війну, робота над грою триває (Фото:GSC Game World)

Незважаючи на війну, робота над грою триває (Фото:GSC Game World)

Провідний продюсер S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Марія Григорович повідомила видання Wired про те, що сталося у компанії за останній рік.

Заголовки міжнародних ЗМІ у січні та лютому 2022 року попереджали про неминучість повномасштабного вторгнення Росії до України. За словами Григорович, усю зиму біля київського офісу GSC Game World чергували автобуси, які готові були вивезти співробітників у будь-який момент. А в самій будівлі пахло як на заправці, оскільки компанія запаслася паливом.

Відео дня

«План евакуації з усіма термінами і місцями зустрічі також був готовий: співробітники були проінструктовані про організаційні обов’язки на випадок переїзду», — каже вона Wired.

У міру того, як повідомлення з російського кордону ставали все більш тривожними, а іноземні посольства почали відкликати своїх співробітників з Києва, GSC ухвалила рішення перевести частину штату до Ужгорода.

Двісті працівників і членів їхніх сімей погодилися, деякі інші перебралися до сусіднього Будапешта. Ті, хто приїхав до Ужгорода, запакували по одній валізі та витягли з офісу всю техніку, яку змогли зібрати.

Настрій, за словами Григорович, був одночасно тривожним і напрочуд оптимістичним. Так, GSC Game World переїжджала з Києва, але команда ще не покинула Україну. Багато хто, як і раніше, вірив, що війни вдасться уникнути.

«Здавалося, що будь-хто може повернутися назад до Києва, якщо не буде ескалації, — пояснює Григорович. — Цьому сценарію не судилося збутися. Незабаром розпочалася повноцінна війна».

Росія почала наступ на Україну 24 лютого 2022 приблизно о 4 годині ранку. Київ відразу ж зазнав масованого бомбардування, і всі прогнози про те, що путінський режим обмежиться бойовими діями у східних регіонах, виявилися невірними.

Ужгород перебував у порівняній безпеці від лінії вогню, але багато працівників усе ще перебували у столиці України.

«Деякі люди, які живуть у Київській області, були впевнені, що Буча чи Ірпінь будуть у відносній безпеці за будь-якого сценарію, — згадує Григорович. — Це диво, що ми зрештою переконали їх піти, враховуючи весь жах, який стався після».

Усього Григорович і решті керівництва GSC потрібно було евакуювати 500 осіб, включаючи співробітників компанії та членів їхніх сімей, та доправити їх у безпечне місце. Вона згадує ті перші дні як логістичний жах. Ніхто не міг бути готовим до всього, незважаючи на зроблені запаси палива та медикаментів.

«Внутрішній переїзд був чистим хаосом і безладдям, — каже вона. — Оренда автомобіля була практично нездійсненним завданням, а залізничні та автовокзали були забиті людьми».

Менеджери спали по дві-три години та працювали день і ніч, щоб перевезти команду GSC.

Сьогодні співробітники GSC Game World розсіяні Європою. 130 із них все ще перебувають в Україні — до того ж, деякі відправилися на передову захищати свою країну — 200 людей переїхали до Праги, яка тепер є основною штаб-квартирою GSC.

Задовго до того, як розпочалася війна, GSC Game World розглядала можливість відкриття другого офісу. Але Григорович ніколи б не подумала, що це станеться за подібних обставин.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Прагу, за її словами, вони обрали через гостинну атмосферу місцевої індустрії ігор.






Показати ще новини
Радіо NV
X