"Вектор Банк": мобільний банкінг – це життєво важлива умова розвитку банків нового покоління

6 жовтня 2015, 13:30
PR
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Мобільні технології та інтернет настільки вкорінилися в сучасному житті, що практично будь-яка інновація сприймається споживачем як належне

Новинки IT-ринку – мобільні і web-додатки, які заповнили буквально всі споживчі ніші, не обходять стороною і фінансовий ринок. Все це, безумовно, впливає і на курс подальшої стратегії розвитку банківської сфери.

Сучасна людина більше не бажає стояти в черзі для здійснення тих або інших грошових операцій, і росте з геометричною прогресією число вироблених безготівкових платежів – пряме тому підтвердження. Все більше популярності набирають небанківські платіжні системи та електронні гроші - WebMoney, Яндекс.Гроші, QIWI, PayPal, BitCoin, та інші, які пропонують миттєві зручні онлайн переклади, таким чином, виступаючи прямими конкурентами гравців банківського ринку. Для банків - це серйозний привід переосмислити існуючий підхід до своєї лінійки послуг і продуктів, інакше вже в найближчому майбутньому вони залишаться лише в ролі пасивного спостерігача, в той час як безготівкові гроші зосередяться в руках околофинансовых компаній.

Єдине слушне рішення, що дозволяє банкам залишатися на плаву і формувати постійне зростання базу лояльних клієнтів – запропонувати їм той продукт, якого вони потребують прямо зараз. Ставка на фінансові технології допоможе вивести в лідери тих учасників банківського ринку, які зараз залишаються в тіні, але готові переосмислити і змінити курс свого розвитку.

"На жаль, переробити стару банківську систему в нову, мобільну і клієнтоорієнтовану – не легко. Для більшості банків це означає не тільки повністю переосмислити наявні процеси і замінити програмні комплекси, але і змінити мислення кожного співробітника – від керівників бізнесів до фахівців, які надають щоденне обслуговування клієнтів. Багато учасників ринку вже зараз демонструють перші результати – додатки мобільного банку для смартфонів, відділення нового формату, але це скоріше точкові елементи змін, а не глобальна перебудова. У такій ситуації, напевно, легше побудувати банк майбутнього на платформі молодого банку, над чим ми зараз і працюємо", – зазначає Ярослав Лічман, Голова Правління ПАТ «Вектор Банк».

Які передумови для створення банку майбутнього?

Якщо подивитися на сучасну молодь – це гіперпідключене покоління. І смартфон для них виконує функції "третьої руки/третього ока" – це спосіб комунікацій (дзвінки, чати), відео/фото-камера, миттєвий доступ до новин завдяки подключенности до соціальних мереж; це записна книжка, калькулятор, планувальник бюджету, "читалка", це навіть ваш особистий інструктор з фітнесу.

"Дві третини користувачів мобільних телефонів у США беруть їх з собою в ліжко... Мобільник – останнє, чим вони користуються ввечері, і перше – вранці." (З книги Бретта Кінга «Банк 3.0»)

В Україні ці показники менше, але вони швидкими темпами наздоганяють ці значення. Даний тренд говорить про те, що не можна ігнорувати значущості смартфонів і фінансового життя, і для залучення в Банк нових лояльних клієнтів необхідно робити ставки саме на мобільні пристрої і потреби користувача.

Що ж таке банк майбутнього?

Це фінансова система, яка орієнтована на абсолютну мобільність клієнта, прозорість грошових операцій та підвищення якості обслуговування. Мобільні додатки з привабливим і юзабельним інтерфейсом дозволяють здійснювати повний контроль над операціями особистих грошових коштів, відстежувати зміни ставок, курсів, новин, управляти своїм бюджетом, виконувати переклади і оформляти депозити/кредити, отримувати консультації фахівців зі свого смартфона в будь-якій точці світу, 24 години на добу.

Тенденція переходу в онлайн прозоро вказує на недоцільність розвитку мережі банківських відділень. У найближчому майбутньому залишаться лише головні офіси і точки терміналів самообслуговування.

Ми плануємо будувати мобільний банкінг, розвивати мережу точок продажу, але - не стандартну мережу відділень (це затратно і не актуально в звичному нам вигляді), а у форматі точок ідентифікації та консультації. Наші основні цільові клієнти – це малий і середній бізнес, а також приватні особи, для яких важлива мобільність. Зараз у нас є мета і амбіції, ми готуємо фундамент для майбутнього розвитку банку, і ми вже робимо невеликі, але виважені кроки в цьому напрямку
poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X