
Українці люблять чесні бренди
Трохи більше року тому в Україну зайшов найшвидше зростаючий бренд смартфонів у світі — realme. Чи вдалося компанії відвоювати свій шматок ринку? Як «корона» та «світовий колапс контейнерів» уплинули на плани компанії, як оцінюють український ринок у Китаї. Про те, за рахунок чого це сталося і що готує realme для України в найближчому майбутньому, розповідають Head of sales — Цян Хао та СMO realme Ukraine — Діана Шмир
20 грудня 2021-го realme був визнаний брендом із найшвидшим зростанням серед смартфонів у світі, й офіційно представив три нові технології своєї преміальної флагманської серії GT 2.
Серед цих технологій — перший у світі біополімерний матеріал на основі паперу «Paper Tech Master Design», перша у світі 150-градусна надширококутна камера «риб’яче око», передова стільникова технологія зі стабільним сигналом, Wi-Fi і 360° NFC.
Незабаром інноваційні рішення realme будуть доступні і для українців, які за пару років досить серйозно потоваришували з цим брендом.
За даними аналітичної компанії Canalys, у четвертому кварталі 2021-го realme став третім за популярністю виробником смартфонів в Україні, продемонструвавши річне зростання у 155%.
Сьогодні майже кожен десятий українець користується смартфоном realme.

У 2021-му realme також встиг увірватися до топ-5 постачальників смартфонів у Західній Європі та став наймолодшим серед шести провідних брендів смартфонів у світі.
Глобально, у четвертому кварталі 2021-го, realme увійшов до п’ятірки найпопулярніших марок на 30 ринках та у шести регіонах світу.

Ураховуючи, що компанія вийшла на глобальний ринок лише три роки тому, сьогодні realme є першим брендом в історії, який найшвидше продав 100 млн смартфонів.
Цян Хао
Про те, що чекає на realme в Україні та у світі, коли з’явиться суббренд цього виробника і чи чекати українцям на його нові флагманські моделі смартфонів — розповідає head of sales realme Україна Цян Хао.
— Чого досяг бренд realme за два роки роботи в Україні?
— Цян Хао На кінець 2020-го realme подолала планку в 6% частки ринку України, що, без сумніву, дуже хороший результат для нового бренду, лишень за три квартали на ринку.
У перші шість місяців 2021 року ми стикнулися із серйозним дефіцитом. На наших складах у Китаї просто закінчився товар. Уже два роки realme долає всілякі рекорди зростання, утримуючи статус бренду смартфонів із найшвидшим зростанням у світі. Це вплинуло на постачання наших продуктів на полиці магазинів і призвело до падіння частки. По суті, понад 4 місяці ми сиділи зовсім без товару.
З четвертого кварталу 2021-го ми нарощуємо обороти та сподіваємося, що проблеми з доступністю товару залишилися у минулому. Ми продовжуємо розвивати лінійку смартфонів, ТБ, носильну електроніку, а з 2022-го плануємо значно розширити портфель категорій.
Окрім нових моделей смартфонів, телевізорів, навушників
一Diana realme показала українцям, як отримати топові функції й ексклюзивний дизайн смартфона за абсолютно помірні гроші. Велика кількість флагманських можливостей тепер доступна кожному. Ми забезпечили присутність товару на полицях у кожного ритейлера, побудували потужне знання про бренд у рамках ЦА та велике й дуже активне ком’юніті — необхідний базис для подальшого зростання. Зараз активно працюємо над збільшенням кількості та різноманітності продуктів.

— Як пандемія COVID-19 змінила плани розвитку компанії на новому ринку?
— Цян Хао Безумовно, епідемія вплинула на постачання та ціну доставки продукту. Усі пам’ятають про проблеми з контейнерами. У ключових ритейлерів по всьому світу зменшилася частка офлайну, до чого нам також необхідно було пристосовуватися.
一 Діана Для нас це було помітно, адже основна частка портфелю продуктів realme — це смартфони, а їх завжди хочеться «помацати й поклацати». Для покупки онлайн потрібно більше точок дотику з покупцем — це означає більше витрат на маркетинг і ком’юніті. Плюс у нас дорогий поріг «входу в бренд», покупка смартфона — це не купити на бігу навушники в прикасовій зоні. Людям потрібен час. Тому, ми повинні не тільки побудувати високу awareness для продукту, але й надати покупцеві причини купити саме нас.
Ураховуючи цей факт і те, що люди стали набагато більше часу проводити вдома, ми істотно розширили лінійку аксесуарів і товарів для дому. Загалом плани компанії кардинально не змінилися, коронавірус лише трохи сповільнив їхню реалізацію.
— Нещодавно керівник realme заявив, що компанія виходить у преміум-сегмент смартфонів. Які смартфони це будуть і чи з’являться вони в Україні?
一Цян Хао Преміум-смартфони ми в Україні плануємо. До офіційного релізу подробиці розголошувати не можу. Скажу лише, що це буде топ серед найближчих конкурентів.
一 Діана Середня ціна нашого смартфона від 100−300 доларів, і в нас одних із перших у світі з’явилася преміальна лінійку GT, середня ціна на неї 13−17 тис. грн. Поки що це бюджет, у межах якого ми працюємо в цьому сегменті, а решта секрет.
— Яку частину ринку realme займає сьогодні в Україні?
一 Цян Хао Сьогодні наша частка становить близько 4−5% ринку. Потенційно ця цифра могла бути набагато більшою, тому що ми, можна сказати, «працюємо з коліс». Щойно товар надходить до складу дистриб’ютора — того ж дня його переміщають на склади ритейлерів і відправляють по всій країні.
Тобто більшу частину часу склади дистриб’ютора порожні в очікуванні наступної партії товару.
— Чи планується відкриття фірмових ритейл-магазинів бренду?
— Цян Хао Поки що таких планів немає, але компанія розвивається величезними темпами, і ми не можемо виключати появу фірмових магазинів у майбутньому.
— Коли у realme з’явиться суббренд?
一 Цян Хао З наступного року ми познайомимо вас із брендом narzo. Глобальне позиціонування від компанії — це продукти для інтернет-полиці з досить привабливою ціною для кінцевого споживача.
За якістю narzo не поступатиметься realme, і ми сподіваємося ще більше розширити аудиторію наших користувачів і фанатів бренду.
— Які перспективи бачить компанія у розвитку українського ринку?
— Цян Хао Ринок України любить чесні бренди, які не наживаються надприбутком на своїх шанувальниках і пропонують хороший продукт за адекватну ціну.
Ключове для нас це «топова начинка за розумну ціну». Ми розуміємо, що наші продукти та політика компанії ідеально підходять для українського споживача, і бачимо практично безмежні можливості для зростання та розвитку. Основним фокусом цього року стануть розширення модельного ряду смартфонів та аксесуарів для дому.
— Які тренди будуть найбільш популярні серед смартфонів і мобільних гаджетів у найближчі кілька років?

一 Діана На нашу думку, тенденції зміщуються в бік формування екосистеми гаджетів, які могли б спростити життя та принести новий користувацький досвід. Також ми хочемо працювати з персоналізацією продукту. У наших планах безліч колаборацій, які вже впливають на дизайн смартфонів. Наприклад, еколінійка GT2, GT Master Edition розроблена з гуру японського дизайну Наото Фукасава або колаборація із супер популярним аніме Dragon Ball.
— Цян Хао Круто, коли через свій смартфон ти можеш керувати розумним будинком, технікою, телевізором чи охоронною системою. За цим майбутнє. Саме з цієї причини ми маємо намір активно розвивати екосистему realme та нарощувати продуктовий портфель новими категоріями.
Кінцева мета — принести максимум профіту як наявним шанувальникам бренду, так і нашим майбутнім клієнтам.