Прощай, Facebook. Користувачі почали залишати соціальні мережі
Всього 10 років тому соціальні мережі здавалися дивиною. Але сьогодні людина, у якої немає аккаунта хоча б в одній з них, подібна до вимираючого амурського тигра. Тим не менш, експерти аналітичної компанії SimilarWeb виявили ознаки того, що користувачі соцмереж потроху втрачають до них інтерес
Вони порахували, скільки часу щодня проводять в соцмережах користувачі окремих країн, і з'ясували, що в першому кварталі поточного року цей показник скоротився в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Найбільший спад спостерігався в Instagram, користувачі якої стали проводити в ній на 23,7% менше часу щодня. За ним розташувались Twitter з результатом у 23,4%, Snapchat (15,7%) і Facebook (8%).

Початок кінця?
Дослідження SimilarWeb охопило тільки користувачів мобільних додатків і тільки на платформі Android. Крім того, в ньому розглядалося лише 9 країн: США, Великобританія, Німеччина, Іспанія, Австралія, Індія, ПАР, Бразилія та Іспанія.
І тим не менш, тенденція виражена досить яскраво.
У минулі роки час, який люди щодня проводять в соцмережах, тільки збільшувалася.
За даними статистичного порталу statista.com, минулого року інтернет-користувачі у всьому світі проводили в них 1 годину 46 хвилин на день. Це на 3 хвилини більше, ніж в 2014-му. Причому це середній показник.
Жителі окремих країн сидять в соцмережах набагато довше. Філіппінці, бразильці, мексиканці та аргентинці в цьому абсолютні чемпіони. Вони проводять в соціальних мережах більше 3 годин на день.
Найменш активними користувачами є японці. Їм вистачає менше півгодини. Жителі Німеччини і Південної Кореї проводять в соцмережах трохи більше години, що також є досить низьким показником.
Аудиторія соціальних мереж також продовжує неухильно зростати, і наразі ними користується близько 2 мільярдів людей в усьому світі. Лідером галузі залишається Facebook. Станом на квітень поточного року, у соцмережі Марка Цукерберга налічувалося понад 1,5 мільярда активних користувачів щомісяця. Це на 200 мільйонів більше , ніж у 2014-му.
Павло Тучинский, який склав звіт для SimilarWeb, бачить кілька причин, чому на початку цього року користувачі дещо охололи до соцмереж. Насамперед, вони стали більше дбати про питання приватності і більше прагнути до індивідуального спілкування, ніж до публічності соцмереж. Крім того, в їх розпорядженні з'явилося більше нішевих додатків, таких як Periscope.
"Ми спостерігаємо тенденцію до підвищення приватності і більш індивідуальному спілкуванню, - каже Тучинский, додаючи, що люди почали прагнути більш закритих комунікацій.
![]Щомісячна кількість активних користувачів Facebook перевищує 1 мільярд](https://static.nv.ua/shared/system/MediaPhoto/images/000/133/979/big/9c24e59a8b39147ef64ace75c9b2d5f5.jpg?q=85&stamp=20211219194129&f=jpg)
Соціальна пастка
Що змушує користувачів заводити акаунти в соцмережах? За даними дослідження компанії GlobalWebIndex, найпоширенішою причиною є бажання стежити за тим, що відбувається в житті друзів. Більше половини жителів соцмереж користуються ними з цієї причини. Проте 41% користувачів заходить туди просто через байдикування, щоб якось заповнити вільний час.

Експерти прогнозують, що в найближчому майбутньому полку користувачів соціальних мереж буде тільки прибувати. Передбачається, що до 2018-го акаунти в них буде мати до 2,5 мільярдів людей – третина населення Землі.
Хоча популярність соцмереж серед рядових користувачів на підйомі, у них зростає кількість противників в науковому середовищі. Так, минулого року данські вчені з'ясували, що користування Facebook може робити людину менш щасливою.

Вони пов'язують це з тим, що соцмережа малює більш яскравий світ, насичений кращими подіями. Через це користувачі концентрують свою увагу не на тому, що їм дійсно потрібно, а на тому, що є в інших.
На початку поточного року професор Оксфордського університету Робін Данбар заявив , що друзі в Facebook зовсім не є друзями. Від більшості з них не дочекатися співчуття у складній ситуації. А якщо підтримувати дружбу тільки в соцмережах, уникаючи спілкування обличчям до обличчя, то можна її втратити.
Зовсім недавно психологи з університету Огайо з'ясували, що соціальні мережі можуть нашкодити і молодим матерям. Публікуючи у Facebook фото своїх новонароджених, деякі матері дуже сильно очікують схвалення соцмереж. Його відсутність негативно позначається на їхньому емоційному стані.
Бути обережніше з публікацією фото дітей закликають і юристи. На думку французького адвоката Еріка Делакруа, з часом такі публікації можуть призвести до судових розглядів. Адже у дітей, коли вони підростуть, буде можливість звинуватити батьків у втручанні в особисте життя.