Прощай, Facebook. Користувачі почали залишати соціальні мережі

9 червня 2016, 20:03
Дослідження аналітичної компанії SimilarWeb показало, що користувачі стали менше часу проводити в соціальних мережах. Чи це означає, що людство почало відмовлятися від соцмереж?

Всього 10 років тому соціальні мережі здавалися дивиною. Але сьогодні людина, у якої немає аккаунта хоча б в одній з них, подібна до вимираючого амурського тигра. Тим не менш, експерти аналітичної компанії SimilarWeb виявили ознаки того, що користувачі соцмереж потроху втрачають до них інтерес

Відео дня

Вони порахували, скільки часу щодня проводять в соцмережах користувачі окремих країн, і з'ясували, що в першому кварталі поточного року цей показник скоротився в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Найбільший спад спостерігався в Instagram, користувачі якої стали проводити в ній на 23,7% менше часу щодня. За ним розташувались Twitter з результатом у 23,4%, Snapchat (15,7%) і Facebook (8%).

Користувачі Android стали проводити менше часу в соцмережах щодня
Користувачі Android стали проводити менше часу в соцмережах щодня Фото:

Початок кінця?

Дослідження SimilarWeb охопило тільки користувачів мобільних додатків і тільки на платформі Android. Крім того, в ньому розглядалося лише 9 країн: США, Великобританія, Німеччина, Іспанія, Австралія, Індія, ПАР, Бразилія та Іспанія.

І тим не менш, тенденція виражена досить яскраво.

У минулі роки час, який люди щодня проводять в соцмережах, тільки збільшувалася.

За даними статистичного порталу statista.com, минулого року інтернет-користувачі у всьому світі проводили в них 1 годину 46 хвилин на день. Це на 3 хвилини більше, ніж в 2014-му. Причому це середній показник.

Жителі окремих країн сидять в соцмережах набагато довше. Філіппінці, бразильці, мексиканці та аргентинці в цьому абсолютні чемпіони. Вони проводять в соціальних мережах більше 3 годин на день.

Найменш активними користувачами є японці. Їм вистачає менше півгодини. Жителі Німеччини і Південної Кореї проводять в соцмережах трохи більше години, що також є досить низьким показником.

Аудиторія соціальних мереж також продовжує неухильно зростати, і наразі ними користується близько 2 мільярдів людей в усьому світі. Лідером галузі залишається Facebook. Станом на квітень поточного року, у соцмережі Марка Цукерберга налічувалося понад 1,5 мільярда активних користувачів щомісяця. Це на 200 мільйонів більше , ніж у 2014-му.

Павло Тучинский, який склав звіт для SimilarWeb, бачить кілька причин, чому на початку цього року користувачі дещо охололи до соцмереж. Насамперед, вони стали більше дбати про питання приватності і більше прагнути до індивідуального спілкування, ніж до публічності соцмереж. Крім того, в їх розпорядженні з'явилося більше нішевих додатків, таких як Periscope.

"Ми спостерігаємо тенденцію до підвищення приватності і більш індивідуальному спілкуванню, - каже Тучинский, додаючи, що люди почали прагнути більш закритих комунікацій.

]Щомісячна кількість активних користувачів Facebook перевищує 1 мільярд
]Щомісячна кількість активних користувачів Facebook перевищує 1 мільярд Фото:

Соціальна пастка

Що змушує користувачів заводити акаунти в соцмережах? За даними дослідження компанії GlobalWebIndex, найпоширенішою причиною є бажання стежити за тим, що відбувається в житті друзів. Більше половини жителів соцмереж користуються ними з цієї причини. Проте 41% користувачів заходить туди просто через байдикування, щоб якось заповнити вільний час.

Експерти прогнозують, що в найближчому майбутньому полку користувачів соціальних мереж буде тільки прибувати. Передбачається, що до 2018-го акаунти в них буде мати до 2,5 мільярдів людей – третина населення Землі.

Хоча популярність соцмереж серед рядових користувачів на підйомі, у них зростає кількість противників в науковому середовищі. Так, минулого року данські вчені з'ясували, що користування Facebook може робити людину менш щасливою.

Датські вчені вважають, що Facebook малює перед користувачами більш красивий світ
Датські вчені вважають, що Facebook малює перед користувачами більш красивий світ Фото:

Вони пов'язують це з тим, що соцмережа малює більш яскравий світ, насичений кращими подіями. Через це користувачі концентрують свою увагу не на тому, що їм дійсно потрібно, а на тому, що є в інших.

На початку поточного року професор Оксфордського університету Робін Данбар заявив , що друзі в Facebook зовсім не є друзями. Від більшості з них не дочекатися співчуття у складній ситуації. А якщо підтримувати дружбу тільки в соцмережах, уникаючи спілкування обличчям до обличчя, то можна її втратити.

Зовсім недавно психологи з університету Огайо з'ясували, що соціальні мережі можуть нашкодити і молодим матерям. Публікуючи у Facebook фото своїх новонароджених, деякі матері дуже сильно очікують схвалення соцмереж. Його відсутність негативно позначається на їхньому емоційному стані.

Бути обережніше з публікацією фото дітей закликають і юристи. На думку французького адвоката Еріка Делакруа, з часом такі публікації можуть призвести до судових розглядів. Адже у дітей, коли вони підростуть, буде можливість звинуватити батьків у втручанні в особисте життя.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X