Кожен п'ятий власник смартфона в світі став користуватися блокувальниками реклами
Це приблизно 20% від загального числа користувачів смартфонів у всьому світі, відзначають експерти компанії PageFair, що вивчає тенденції у сфері блокування реклами в мережі.
За даними компанії, за останній рік кількість користувачів мобільних адблокерів збільшилася на 90%.
За даними PageFair, особливою популярністю користуються адблокери на ринках Китаю, Індії та Пакистану. Так, у Китаї від реклами себе захищає 159 мільйонів користувачів. В Індії (122 млн) і Індонезії (38 млн) блокувальники реклами встановлені приблизно на 2/3 всіх смартфонів.
На Заході вони не настільки популярні. Приміром, у США ними користується лише 4,3 мільйона осіб – це приблизно 2% від загального числа американців, що володіють смартфонами. В Європі і США адблокерами користується 14 мільйонів чоловік.
Як зізнався голова PageFair Шон Бланчфілд таке розходження між Сходом і Заходом викликало у нього подив. "Ми здивувалися результатам, оскільки на Заході ми не часто думаємо про те, що відбувається в країнах, що розвиваються, - розповів він журналістам The New York Times. – Це тільки питання часу, коли мобільні блокувальники реклами прийдуть до нас".

Результати дослідження, проведеного PageFair піділлють масла у вогонь дискусії між творцями адблокерів з одного боку, та виробниками і видавцями реклами – з іншого.
Перші стверджують, що користувачі мають право вибирати, чи варто їм дивитися рекламу. Другі запевняють, що ці програми загрожують їх бізнес-моделями.
Висновки PageFair на цей рахунок такі:"Мобільні адблокери несуть серйозну загрозу для майбутнього медіа та журналістики в країнах, що розвиваються, де люди заходять в мережу через порівняно дорогі або повільні підключення".
Раніше в цьому році компанія Opera додала функцію блокування реклами у свій однойменний браузер для ПК.