iPhone 11 і не тільки. Які сфери збирається підкорити Apple

13 вересня 2019, 11:16

Легендарна Apple представила нове амбітне сімейство iPhone 11, що серйозно б'є по Samsung та Huawei.

Вона також зробила рішучий крок у бік заробітків на ігровий і кіноіндустрії, здатний обернутися для компанії золотим дощем.

10 вересня компанія Apple провела одну з найбільш суперечливих презентацій у своїй історії. З одного боку, ніколи ще на вересневому заході не приділялося так мало часу найважливішому продукту компанії - iPhone. З іншого боку, ніколи ще не було так очевидно, що тепер iPhone — зовсім не єдиний стратегічний продукт для Apple.

Відео дня

І поки недоброзичливці відчайдушно вигадують фотожаби на блок камер iPhone 11, найбільш далекоглядні експерти вже оцінюють, наскільки глибоко Apple проникне у сферу охорони здоров’я та які шанси Apple потіснити Netflix у світі серіалів.

«Apple все більше націлюється на продаж сервісів, таких як Apple TV+, News+, ігрова підписка Arcade, і гаджети для носіння (Apple Watch та AirPods), — говорить Реймонд Вонг, оглядач авторитетного техноблогу Mashable. — І в компанії більше немає потреби розраховувати на iPhone як основне джерело доходу».

Новий iPhone

Часи, коли журналісти й гадки не мали, що покаже Apple, давно пройшли. В останні роки розробка більшості нових моделей компанії супроводжується величезною кількістю витоків, пов’язаних як із дизайном пристроїв, так і з їх начинкою. Більше того, за місяці до презентації стають відомі назви нових моделей і навіть їх ціна.

Нинішній рік не став винятком. Apple представила точно ті моделі під тими назвами і з тими цінами, про які журналісти почали писати ще з початку літа.

Отже, Apple презентувала базовий iPhone 11, який приходить на зміну бестселеру iPhone XR. У нього 6,1-дюймовий екран, 12-мегапіксельна камера із двома модулями і стартова ціна від $699.

Крім цього, з’явилися також iPhone 11 Pro та iPhone 11 Pro Max з екранами 5,8 та 6,5 дюймів, потрійною 12-мегапіксельною камерою та підтримкою швидкої зарядки комплекті буде йти блок живлення потужністю 18 Вт). Ціни на новинки стартують від $999 за iPhone 11 Pro та від $1.099 за iPhone 11 Pro Max.

Усі три моделі використовують процесор нового покоління A13 Bionic, який Apple, не соромлячись, називає найпотужнішим в історії смартфонобудування.

До ключових відмінностей між iPhone 11 і старшими братами належать не тільки камери, але й екрани. У «прошках» це екран нового типу, який отримав назву Super Retina XDR з великою роздільною здатністю і відмінними показниками з яскравості і контрасту.

Дизайн новинок не став сюрпризом — їх фотографії гуляли по інтернету вже за місяць до презентації.

Великий виріз — всім відома моноброва — на екрані нікуди не подівся. Тоді як інші виробники проводять масштабні експерименти (висувна фронтальна камера, круглий виріз в екрані і т. д.), Apple віддає перевагу зосередженню на інших речах.

На тильній стороні з’явився новий блок камер з дизайном, який спочатку називали вельми спірним. Багатьом користувачам здається, що цей блок завеликий, та й взагалі - нагадує кухонну плиту.

REUTERS / Stephen Lam
Фото: REUTERS / Stephen Lam

«Блок-камера мало кому сподобається, але все одно сьогодні всі користуються чохлами», — констатує оглядач The Verge Дітер Бон.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Самі камери є потужною відповіддю Apple на війну між Huawei та Samsung. Саме розширені можливості камери (зум, нічна зйомка) були основними драйверами маркетингових кампаній провідних виробників на Android у цьому році.

Минулорічний iPhone XS дещо губився на цьому тлі.

З виходом iPhone 11 Pro ситуація змінюється. Камера у топовому айфоні отримала три модулі (ширококутний, надширококутний і телефото), що вже відповідає можливостям конкурентів на Android.

Крім того, камери проходять одночасне заводське калібрування, що забезпечує можливість ідеального поєднання знімків. Це необхідно для багатьох режимів зйомки, у яких смартфон робить до дев’яти знімків відразу всіма модулями, а потім накладає зображення одне на одне за допомогою нейронної мережі, яка в iPhone 11 Pro функціонує в окремому співпроцесорі.

На особливу увагу заслуговують корпуси нових iPhone. За запевненням Apple, алюміній випадку з iPhone 11) і нержавіюча сталь топових моделях), а також захисне скло нового покоління разом утворюють найміцніший корпус у світі.

На думку оглядача Дітера Бона, який вже мав можливість помацати новинки, iPhone 11 Pro виглядає трохи краще і відчувається в руці трохи приємніше, ніж торішній XS Max. Почасти це пов’язано з матовою поверхнею задньої кришки торішньої моделі скло було глянцевим).

Чим ще живе Apple

Про нові iPhone довго і докладно розповідали у другій половині презентації, але її перша половина була присвячена іншим продуктам компанії. І багато експертів зазначали, що Apple вперше приділила так багато часу «не айфонній частині».

Шанувальників iPad порадували сьомим поколінням яблучного планшета зі зміненим дизайном і поліпшеним екраном. А любителі смарт-годинників отримали Apple Watch 5. Серед головних нововведень — екран з постійним виведенням зображення (тепер не потрібно буде піднімати руку, щоб активувати картинку), а також розширені можливості стежити за своїм здоров’ям.

REUTERS / Stephen Lam
Фото: REUTERS / Stephen Lam

Крім того, голова Apple Тім Кук послідовно представив два сервіси, з якими, на думку аналітиків, багато в чому пов’язане майбутнє компанії.

Першим з них став довгоочікуваний ігровий сервіс Apple Arcade. Лише за $9,99 користувач отримує необмежену підписку на ігри, доступні для завантаження прямо в App Store на iPhone, iPad та комп’ютерах Mac. Багато відомих ігрових студій вже представили свої дітища, які написані безпосередньо для Arcade і будуть доступні лише всередині екосистеми Apple.

Потім Кук приділив увагу одному з найамбітніших проектів Apple за всю її історію — Apple TV+. Компанія виділяє величезні бюджети (суми, до речі, не розголошуються) на виробництво власного ексклюзивного контенту, фактично загрожуючи перетворитися на новий Netflix.

Цього року було анонсовано відразу кілька великих проектів, робота над якими у розпалі або близька до завершення. Так, восени, коли підписка на Apple TV+ стане доступна користувачам, вони зможуть побачити фантастичний серіал із Джейсоном Момоа (зіркою Гри престолів та Аквамена), а також драматичний серіал з Різ Візерспун та Дженніфер Еністон.

Тім Кук навіть згадав зі сцени, що це перша поява Еністон у серіалах з часів культових Друзів, що повинно було наголосити на зусиллях, швидше за все фінансового характеру, які Apple доклала, щоб роздобути зірку у свій проект.

REUTERS / Stephen Lam
Фото: REUTERS / Stephen Lam

Серед інших проектів Apple — серіал Основа за культовими книгами фантаста Айзека Азімова, біографічний серіал про життя поетеси Емілі Дікінсон, а також новий проект Дем'єна Шазелла (режисер Ла Ла Ленду).

Підписка на всі ці чудеса буде коштувати користувачам Apple досить скромну суму — $4,99 на місяць. Більше того, покупці нових iPhone отримають Apple TV+ безкоштовно протягом першого року використання.

Іронія долі

На думку експертів, презентація остаточно вносить ясність у стратегію розвитку компанії Тіма Кука. Apple рішуче намагається перестати бути компанією, яка заробляє переважно на продажах iPhone.

Це логічно, враховуючи, що продажі iPhone скорочуються. Частково через те, що люди стали рідше міняти свої смартфони, констатує оглядач Реймонд Вонг, частково тому що частина ринку відходить до недорогих китайських виробників.

Частка iPhone у прибутку Apple скорочується щороку. І компанія, схоже, не проти ще більше знизити залежність власного добробуту від колись найважливішого свого продукту.

Тім Кук робить ставку на сервіси, складний ринок з високою конкуренцією і масою непередбачених чинників, констатує оглядач The Wall Street Journal Тріп Міккл.

Іронія долі полягає в тому, що Apple сама створила індустрію додатків та сервісів, коли дозволила стороннім розробникам розміщувати свої програми в App Store, згадує Міккл. З роками такі додатки, як Netflix та Spotify, виросли у величезні сервіси, для яких смартфони та планшети — лише засіб доступу до передплатників.

Користувачеві Netflix все одно, на чому дивитися улюблені серіали — на iPhone чи недорогому смартфоні на Android. І це, нехай і дуже грубе порівняння дозволяє зрозуміти, чому iPhone стає менш популярним.

Тім Кук усвідомлює це. І прагне перетворити Apple на другій Netflix, щоб диверсифікувати доходи компанії. На даний момент у світі близько 1,4 млрд активних пристроїв Apple (включаючи iPhone, iPad та комп’ютери Mac), зазначає Міккл. Це величезна база для розвитку власних сервісів.

У того ж Netflix пішли роки на те, щоб обзавестися 130 млн передплатників. Якщо Apple зможе вмовити хоча б кожного 10-го користувача своїх пристроїв купити підписку за смішні $4,99 на місяць, то відразу перетвориться на серйозного конкурента Netflix.

REUTERS / Stephen Lam
Фото: REUTERS / Stephen Lam

Серед інших проектів, які покликані приносити Apple дохід без продажу заліза, — новинний сервіс Apple News+ (платна підписка на великі газети та журнали, покликана конкурувати з Facebook News Feed) і щойно запущений ігровий сервіс Apple Arcade.

Все це найбільші зміни в політиці Apple з часів, коли Стів Джобс представив перший iPhone, підсумовує Міккл.

Більше читайте у свіжому номері журналу НВ — № 33 від 12 вересня 2019 року

Показати ще новини
Радіо NV
X