Готуй нирку. Як нас змушують купувати все дорожчі смартфони

8 лютого 2018, 20:02

Ви все ще думаєте, що дорогі смартфони купують тільки ті, у кого є зайві гроші, або ті, хто готовий залізти в кредити заради зайвих "понтів"? Даремно. Ваш наступний смартфон буде напевно дорожчим за попередній.

За результатами минулого року середня ціна продаваного смартфона в світі виросла на 11%, при тому що продажі пристроїв на глобальному рівні, м'яко кажучи, досягли стелі, і аналітики прогнозують падіння ринку в 2018 році.

Відео дня

Попри песимізм дослідників щодо обсягу, в питаннях середньої ціни позиція однозначна – ми почнемо платити за персональні пристрої більше. І ось чому.

1 Тому що все нове коштує дорожче

Криза продажів мобільних пристроїв обумовлена загальною кризою ідей на ринку. Так, знімають смартфони краще, працюють швидше, а екрани стають красивішими. Але реальна потреба в поліпшенні для більшості користувачів закінчується на можливостях якогось пристрою Xiaomi за 4-5 тис грн.

Більш досвідчена публіка знайде щось собі до душі і без компромісів в межах 10-15 тис.

А що до флагманів, то це доля невеликої категорії людей, яким важлива технологічність або статусність покупки. Сьогодні за великим рахунком флагман від нефлагмана відрізняється якістю камери, найменшими рамками навколо дисплея і найбільшими цифрами в бенчмарках. Чи варте це того, щоб платити вдвічі більше?

Щоб якось розворушити ринок і придумати ще щось цікавеньке для самого високомаржинального сегмента, виробники впроваджують нові, поки що дорогі технології і використовують більш дорогі компоненти.

Як результат – собівартість зростає, для аудиторії флагманів і піонерів технологій, яка завжди була не чутлива до ціни, навіть цінник у 30 тис. грн і вище – не межа.

Сьогодні такими факторами стали безрамкові дисплеї, нові способи аутентифікації користувача (розпізнавання за сітківкою ока, наприклад). У найближчі кілька років до них додасться підтримка 5G. Згодом технології в поточних топових пристроях стануть масовими і дешевими, але early adopters (тим, хто хоче раніше всіх доторкнутися до «майбутнього») доведеться заплатити більше.

2 Тому що ви до цього готові

Ринок смартфонів у розвинених країнах прийшов до насичення. Україна від цього далека, але і тут, як відзначають в Дивізіоні IT-дистрибуції MTI, багато користувачів приходять до покупки усвідомлено, оскільки змінюють старий пристрій на новий і вже розуміють, чого їм не вистачало.

Купуючи свій перший смартфон, користувач часто не розуміє, чим йому відгукнеться малий обсяг оперативної або вбудованої пам'яті, слабкий акумулятор, старенький пластиковий корпус або екран, прикритий пластиком замість добротної «горили» останніх поколінь.

З другої (а то й третьої спроби) більш висока вартість пристроїв з кращими характеристиками стає зрозумілою.

3 Тому що... iPhone X

Поки не дуже зрозуміло, як йтимуть справи з продажами Apple в наступному році з урахуванням того, що надій на зростання продажів iPhone в штуках практично немає.

Але якщо одна тільки Apple і тільки за один квартал змогла так сколихнути ринок, то як він зміниться, коли інші виробники вирішать: «Apple змогли, а ми чим гірші?».

Серед них точно буде Samsung, перші витоки говорять про те, що вартість S9 буде значно вище «вісімки». Але напевно і китайські бренди знайдуть що запропонувати.

Huawei вже сприймається як бренд, за який можна багато платити, це довели моделі Porsche Design Mate 9 і Mate 10 з цінниками від початку вище $1000.

Питання в тому, коли ми побачимо преміум-пристрої Xiaomi, Vivo, OPPO, скільки вони будуть коштувати і що вміти. Цілком ймовірно, це будуть змагання на рівні розробок в сфері ШІ. Китай, до речі, знаходиться в світових лідерах у цій сфері.

4 Тому що криза минула

Цей пункт більшою мірою стосується нашого регіону – Східної і Центральної Європи, де, згідно з Gfk, динаміка продажів одна з найкращих у світі як в штуках, так і в грошах, особливо під кінець року.

У наступному році, припускають аналітики компанії, Україна і Росія також залишаться «локомотивами» продажів у регіоні. Пік кризи минув, курс національної валюти, а разом з нею й ціни, більш-менш стабілізувалися, тому споживчі настрої покращуються, повертається популярність кредитів і розстрочок.

5 Бо приходять нові покоління зв'язку

Цей пункт також більшою мірою прив'язаний до регіону. За останні два роки мобільний інтернет в Україні охопив усі більш-менш великі міста і продовжив проникнення в менші населені пункти.

Оператори не менше виробників зацікавлені в тому, щоб наситити ринок пропозицією – адже щоб продавати клієнтам більше послуг і більше заробляти, їм потрібно, щоб у абонентів банально була можливість користуватися мобільним інтернетом.

Також на носі прихід 4G, а проникнення смартфонів з підтримкою цієї технології ще менше.

Це позначається на маркетинговій активності операторів у власних і партнерських магазинах. Наприклад, перед Новим роком «Київстар» продавав абонентам передоплати техніку в своїх магазинах з 20% кешбеком і рапортував про вибухове зростання смартфонів з 4G у своїй мережі, а пристрої з 4G традиційно коштують дорожче 3G-моделей. Та й у населення невеликих міст з'явилася додаткова мотивація переходити на смартфони.

Читайте також: Антикілер. Огляд смартфона Huawei P Smart

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X