Чому українці люблять ASUS і як компанія відповідає їм взаємністю - фото
Партнерський проєкт

Чому українці люблять ASUS і як компанія відповідає їм взаємністю

22 жовтня 2021, 16:36

ASUS

Як офіс ASUS в Україні зріс з трьох осіб до 50? Завдяки чому компанія задає тренди на ринку ноутбуків? І чого Україна може навчитися у Тайваню? Про це та про багато іншого розповідає директор українського представництва ASUS Михайло Лукашевич, який очолює українське представництво тайванської компанії ASUS вже більше 15 років.

Відео дня

Михайло Лукашевич

директор українського представництва ASUS

Він часто жартує, що на своїй посаді він не є представником Тайваню в Україні, а представляє Україну всередині ASUS.

Сама компанія, заснована в 1989 році, є фактично ровесником незалежної України. Це відмінний привід для того, щоб поговорити про те, як живеться представництву ASUS в Україні. З’ясувати, як тайванська компанія завоювала таку любов серед українських користувачів. І поміркувати про те, що інженерні компанії все ж домагаються на ринку більшого, ніж ті, хто робить ставку лише на маркетинг.

— Чи правда, що офіс ASUS в Україні починався колись з трьох співробітників? І скільки їх зараз?

— Так, коли я починав, було всього три людини. А зараз без малого 50 співробітників. Ось такий шлях ми пройшли за 15 років. Символічно, що ASUS і Україна — майже ровесники.

Компанія ASUS була заснована в 1989 році, вона буквально трохи старша за незалежну Україну. Я — великий пропагандист Тайваню і вважаю, що Україні можна було чимало чого перейняти у цієї країни.

Коли я починав свою діяльність на цій посаді, я якось необережно сказав представникам ЗМІ, що я більше вважаю себе представником України в ASUS, ніж представником ASUS в Україні. Досить крамольна думка [сміється].

Але зараз я можливо навіть більшою мірою цього дотримуюся. У зв’язку з гострим дефіцитом комплектуючих, який вже котрий рік у нас триває і кінця і краю цьому не видно, я намагаюся добути більше товару для України. Представляю інтереси України в ASUS.

Причому у нас є дефіцит в деяких сегментах, наприклад, в нижньому і середньому ціновому. Ми здебільшого отримуємо дорогий товар, а ринок України, зі зрозумілих причин, вимагає більше недорогих продуктів.

— Наскільки виходить представляти Україну всередині ASUS? Яке ставлення до України в компанії? І який шлях був пройдений щодо цього за минулі 15 років?

— Звичайно, для ASUS є ринки набагато більші, ніж Україна. Але я можу пишатися тим, що від самого початку ми взяли курс на створення повноцінного представництва.

Ми відразу діяли в тому напрямку, щоб українське представництво було повноцінною організацією, яка могла б безпосередньо працювати зі штаб-квартирою, а не бути підрозділом якогось більшого регіонального відділу. І нам це досить швидко вдалося. Ми стали повноцінним представництвом нарівні з великими країнами.

І зараз, в умовах браку комплектуючих, завдання перед нами стоїть непросте. Є більші ринки для ASUS, але Україна не загубилася серед них.

Михайло Лукашевич

Фото: Михайло Лукашевич

— Яке місце для ASUS займає Україна з продажу? Наскільки ми — важливий ринок?

— За внутрішнім поділом Україна відноситься до ринку країн Східної Європи, Африки та Близького Сходу. В цьому регіоні Україна займає місце у верхній п’ятірці за продажами. Поруч з Росією, Польщею та Об'єднаними Арабськими Еміратами.

— З точки зору частки на ринку, наприклад, ноутбуків ASUS яке місце займає Україна в порівнянні з іншими країнами?

— З урахуванням дефіциту про все це говорити складно. У нас зараз порожні склади, все продається буквально з коліс. Але, це з одного боку, а з іншого боку нам хотілося б продавати більше. І ситуація дуже швидко змінюється.

Ми ще кілька тижнів тому займали перше місце за продажами в Україні в штучному вирахуванні. А сьогодні ми — треті за кількістю, але перші — в грошовому вираженні. Тобто ми продаємо дорожчі продукти, ніж конкуренти.

За нормального постачання наша частка в Україні вище, ніж середньосвітова частка ASUS. Вона вище, ніж у Західній Європі. І значно вище, ніж у багатьох інших країнах, де працює компанія. І тільки в деяких країнах з нашого регіону вона більше, ніж у нас. За цим показником ми змагаємося з Угорщиною і Румунією.

В Україні частка ASUS у ноутбуках — до 25%. У геймерском сегменті наша частка — більше 30%. І незважаючи на перебої в поставках ми займаємо досить переконливе перше місце. Те ж саме можна сказати про моноблоки та інші напрями.

Asus

Фото: Asus

— Отже, українці люблять ASUS. А наскільки важко вам було зробити так, щоб українці полюбили тайванський бренд?

— Без удаваної скромності можна сказати, що в Україні ASUS — заслужено популярний бренд. У компанії нас хвалять за результати. Свого часу успіх ноутбуків ASUS грунтувався насамперед на успіху комплектуючих — материнські плати, відеокарти компанії користуються великою популярністю і мають репутацію дуже надійних.

Коли ми почали тут активно продавати ноутбуки, ASUS вже був визнаним брендом саме завдяки комплектуючим. І ми намагалися створити у споживача уявлення про те, що раз материнські плати і відеокарти ASUS — це добре, то і ноутбуки будуть відмінні, оскільки їх основою все одно є материнські плати й відеокарти.

Нам вдалося перейти від успіху на ринку комплектуючих, яким ми теж, безумовно, пишаємося, до успіху на ринку ноутбуків.

У компанії є своєрідна wisdom story про те, як розробники ASUS змогли створити найкращу материнську плату для процесора Intel, не маючи на руках самого процесора, тому що до нього не було доступу. Ми всі дуже пишаємося цією історією.

Коли ASUS з’явився, законодавцями мод на ринку комплектуючих були інші компанії. І багато говорили, що конкуренція дуже висока, але батьки-засновники ASUS вважали, що потрібно зробити упор передусім на якості, хоча це може бути дорожче. Але потрібно, по-перше, створювати інноваційні продукти, а по-друге, забезпечувати високу якість.

— ASUS славиться масштабною українізацією своїх продуктів? Що саме робиться в цій галузі?

— Ми пишаємося тим, що були першими серед усіх конкуруючих брендів, хто почав випускати всі ноутбуки з українською клавіатурою. Це, до речі, дозволяє легко відстежити «сірі» поставки. Якщо ви купили ноутбук, на якому немає української розкладки, значить, ноутбук був привезений з іншої країни.

Крім того, українською мовою у нас служба техпідтримки, сервіс, акаунти ASUS в соцмережах. Всі онлайн-трансляції та презентації нових продуктів ASUS проходять виключно українською мовою.

Asus

Фото: Asus

— ASUS це не тільки ноутбуки, компанія займається безліччю напрямів. Чим ви особливо пишаєтеся останнім часом?

— Ми пишаємося своєю периферією. Зокрема, у нас прекрасні монітори, зокрема й ігрові. Мережеве обладнання — великий набір роутерів для різного роду завдань. Це дуже конкурентні оточення, є безліч компаній, які давно займаються таким обладнанням і роблять це дуже добре, але нам деколи вдається займати досить велику частку ринку.

У мережевому обладнанні ситуація цікава — є серйозні виробники, які випускають фактично промислові гаджети з надлишковими можливостями для середньостатистичного користувача, а є відверто дешевий азіатський ширвжиток.

ASUS же намагається розробляти пристрої, які були б і доступними, і ефективними. Здебільшого ці пристрої призначені для домашніх користувачів.

— ASUS перша компанія, яка зрозуміла, що геймерам потрібні окремі девайси, як це вийшло?

— ASUS завжди робить ставку на якість. І ми, можливо, першими зрозуміли, що для геймерів важливі не тільки швидкість роботи пристрою, а і його зручність.

Звідси, наприклад, поява ROG Phone, в якому було не тільки потужне «залізо», а й додаткові нюанси, наприклад, клавіші управління з боків, посилене охолодження і додатковий кулер у комплекті. І програмні рішення, які дозволяли здійснювати розгін процесора автоматично, якщо користувач запускає гру.

І хоча на момент виходу ROG Phone на ринку було безліч смартфонів з точно таким же процесором, загальне враження від смартфона у користувача було зовсім іншим.

Можна згадати також ноутбуки ROG Zephyrus S з кришкою, що піднімається, для кращого охолодження.

Якщо згадати про більш ранні часи, то саме ASUS колись був піонером напряму нетбуків (компактних ноутбуків з пасивним охолодженням) і ноутбуків-трансформерів.

Михайло Лукашевич

Фото: Михайло Лукашевич

— Чим, на ваш погляд ASUS відрізняється від інших компаній на ринку?

— ASUS був і залишається більшою мірою інженерною компанією, що робить ставку на розробки, а не на маркетинг — на відміну від багатьох конкурентів. Лідерство ASUS у геймерських ноутбуках пов’язано саме з цим. З прагненням розширити користувальницький досвід за рахунок інженерних розробок, а не маркетингових закликів.

Призначений користувацький досвід є для компанії вкрай важливим. І це стосується не тільки геймерського напряму. Наприклад, є нова тенденція з OLED-екранів в ультратонких ноутбуках серії ZenBook. Ми хочемо, щоб OLED -екран з’явилися не тільки в преміум, але і в середньому ціновому сегменті. Сьогодні OLED -екран є в серії ноутбуків середнього сегмента VivoBook.

ASUS також є законодавцем мод в ноутбуках з двома екранами. Завдяки цій технології ми на тому ж самому ноутбуці отримуємо умовно в 1,5 рази більше, ніж можна було б очікувати. У користувача є і великий екран, і маленький екран. На основному можна працювати, а на другому відстежувати пробки і погоду, використовувати месенджери.

Дедалі популярнішими в світі стають тонкі й легкі ноутбуки. Якщо ще кілька років тому їхня частка була не більше 50%, то сьогодні — вже 65%. І тут ASUS теж в числі законодавців мод. Наша серія ZenBook існує вже більше 10 років і багато в чому задає тренди на цьому ринку.

Ми намагаємося активно зростати й у бюджетному сегменті, де конкуренція дуже висока. Навіть пропонуючи бюджетні рішення, ми сповідуємо філософію N+1, намагаючись завжди дати споживачеві трохи більше, ніж конкуренти.

Наприклад, навіть якщо це бюджетний ноутбук, ми все одно намагаємося зробити його з якісних матеріалів. І піклуємося про те, щоб у нього була достатня продуктивність. Можна зробити щось дуже дешеве і навіть продавати це в великих кількостях. Але наше завдання не в тому, щоб за всяку ціну продати багато товару сьогодні. Ми хочемо підтримувати репутацію бренду на ринку, щоб нам вірили, щоб купували у нас і далі.

Для нас дуже важливо, що за різними оглядами споживчих характеристик і тенденцій, ми дуже хороші як друга покупка. Нам довіряють.

Як каже голова правління ASUS Джонні Ши, всі продукти компанії повинні мати індекс споживчої лояльності не нижче 9−10. Це стосується навіть продуктів нижнього цінового діапазону.

Одним із способів підвищити довіру споживача є і рівень сервісного обслуговування. Ми запускаємо унікальну послугу гарантійного сервісу наших ноутбуків, моноблоків, моніторів і смартфонів, суть якої в тому, що користувач може просто викликати кур'єра додому або в офіс. Кур'єр забере пристрій для гарантійного обслуговування, а потім його так само доставлять вам назад.

Раніше такий сервіс був доступний у деяких конкурентів тільки для комерційних клієнтів. ASUS стає першою компанією в Україні, яка надає такий сервіс для всіх клієнтів і всіх перерахованих вище пристроїв.

Asus

Фото: Asus

— Чого Україна може навчитися у Тайваню?

— Якщо говорити про те, чому Україна може навчитися у Тайваню, то можна згадати про те, як вони не маючи природних ресурсів, крім плантацій рису, змогли домогтися настільки вражаючих результатів. Мені дуже подобається їхній дух, який і служить основним драйвером їхнього успіху зокрема і в технологічній галузі.

Якось раз я приїжджав на Тайвань після землетрусу. Були зруйновані будинки, були людські жертви… Я питаю у місцевих, як же ви далі будете, а вони спокійно кажуть, ну так, треба буде тут відбудувати все. Спокійно, холоднокровно.

Їхній постійний рух вперед забезпечується життєвою стійкістю і силою духу. Взяти хоча б хмарочос Taipei 101, який був побудований на острові, схильному до землетрусів і тайфунів, щоб показати всьому світу — дивіться, ми це можемо і ми це зробили.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Теги Asus

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X