Не будь дурнем. П'ять найкращих свіжих автомобілів з пробігом

Авто

18 липня 2018, 21:01

Не будь дурнем. П'ять найкращих свіжих автомобілів з пробігом

Не будь дурнем. П'ять найкращих свіжих автомобілів з пробігом - фото

Чи варто купувати старі трирічні автомобілі?

Деякі автолюбителі вважають, що покупка нового авто - марна трата грошей. Необов'язково витрачатися на новий автомобіль, якщо можна заощадити, купивши дещо вживаний. І при цьому нічого не втратити. Чи так це?

Читачі часто просять нас розвивати тему старих автомобілів. Що ж, йдемо назустріч. Розглянемо популярну серед українських автолюбителів ідею про те, що регулярна зміна молодого автомобіля з пробігом є більш вигідною стратегією, ніж покупка нових авто.

Хто сказав, що автомобіль потрібно купувати назавжди, міркують прихильники цієї філософії.

Купуєш авто 3-4 років з невеликим пробігом, експлуатуєш протягом 1-2 років до перших серйозних ремонтів. Потім продаєш і купуєш наступну "трирічку".

Багато автолюбителів поділяють цю філософію. Дров у вогонь підкидає і зниження вартості розмитнення свіжих авто з Європи, Грузії та США.

Перед такою спокусою встояти не просто. Адже можна купити аналог нового автомобіля з салону, але відчутно дешевше.

Розглянемо цю філософію докладніше, благо вона того заслуговує. А заодно розберемо, як вона працює на прикладі деяких автомобілів з пробігом на нинішньому ринку.

Свіжі старі авто

Отже, уявімо собі, що ви купуєте якийсь автомобіль середнього класу в хорошій комплектації за $30 тис. Наприклад, седан на кшталт Mazda6, Volkswagen Passat або Ford Mondeo.

Через 5 років і приблизно 100-150 тис. км пробігу, коли ось-ось мають розпочатися перші серйозні поломки, а гарантія давно закінчиться, ви задумаєтеся про продаж. За ціною приблизно $10-15 тис. - залежно від того, наскільки ліквідна у вас модель, і загальної кон'юнктури ринку (так, є моделі, які за п'ять років втрачають дві третини вартості і то, вам пощастить, якщо машину взагалі хтось купить).

Далі, щоб залишатися в цьому ж класі авто і з тим же рівнем оснащення, вам доведеться додати відсутні $15-20 тис., щоб знову купити машину за $30 тис.

Суть розглянутого нами підходу полягає в тому, щоб вирватися з цього порочного кола.

Виглядає це так.

Припустимо, що ви купуєте 3-4-річний автомобіль за $13-18 тис. (мова йде про той же клас авто, що й у згаданому вище прикладі).

Природно, при покупці ви робите діагностику на СТО, вибираєте машину в хорошому стані. З невеликим пробігом - не більше 60-80 тис. км.

Потім ви їздите на ній буквально 1-2 роки. Автомобіль досягає згаданого вище стану, коли ось-ось почнуться перші великі ремонти (100-150 тис. км пробігу). І ви продаєте його за $10-15 тис. залежно від кон'юнктури ринку й інших чинників.

Тепер вам потрібно додати приблизно $3-5 тис., щоб знову купити аналогічний автомобіль за $13-18 тис. віком 3-4 роки.

Отже, щоб уникати великих ремонтів, вчасно змінюючи автомобіль, в першому випадку ви раз на п'ять років повинні знайти $15-20 тис., а в другому, раз на два роки знаходити $3-5 тис.

Різниця помітна.

Звідси й зростання кількості прихильників такого підходу до зміни автомобіля.

Якщо коротко підсумувати його плюси і мінуси, то виходить приблизно така картина.

Плюси:

  • Серйозна економія грошей
  • Відсутність великих ремонтів автомобіля
  • Постійне оновлення на більш свіжі моделі

Мінуси:

  • Більше клопоту з купівлею/продажем авто
  • Імовірність покупки авто з проблемами (якщо на діагностиці чогось не побачити)
  • Немає відчуття нового автомобіля (для багатьох це принципово важливо)

Ось кілька прикладів автомобілів, які відмінно ілюструють цю філософію.

Toyota Camry

Wiki

"Камрюха", як ласкаво називають її фанати бренду, вічний бестселер не тільки первинного, а й вторинного ринку автомобілів.

Недоброзичливці посміюються над "відсталістю" Camry - старообрядницькими двигунами з розподіленим уприскуванням і класичними "автоматами".

А шанувальники "камрюхи", навпаки, радіють тому, що Toyota не поспішає перестрибувати на новомодні технології. Адже на відміну від тих же "німців" або деяких інших "японців" Camry спокійно ходить до 200 тис. пробігу без будь-яких позапланових "неприємностей". Та й після цього обходиться недорого, оскільки ламається рідко і прогнозовано.

Це мало не ідеальний автомобіль для людини з великими пробігами, оскільки в перерахунку на один кілометр його утримання обходиться дешевше, ніж у випадку з багатьма автомобілями більш низького класу.

На момент написання цієї статті "свіжа" Camry-американка 2015 року зі пробігом близько 40-70 тис. км коштує в Україні близько $20 тис. Купивши таку машину без аварійного минулого і серйозних проблем, ви з легкістю від'їздите на ній кілька років, обмежуючись лише плановим техобслуговуванням. І продасте її після цього за $17-18 тис.

Не менший інтерес для філософії старих авто представляють і попередні Camry. Наприклад, дорестайлингова "п'ятдесятка" 2011-2013 рр. Така машина з пробігом 100-150 тис. км коштує близько $15 тис. Через кілька років, доїздивши до 200 тис. км, ви легко продасте її за $12-13 тис.

Справжній бестселер вторинного ринку - "сороківка" Camry. Її часто називають еталоном надійності і одним з найбільш "довгограючих" автомобілів в історії.

Сьогодні можна купити екземпляр 2009-2010 рр. приблизно за $10-11 тис. Пробіг такої машини може бути і понад 200 тис. км, але якщо за нею дивилися, то для Camry це не критично.

Через кілька років цю машину (знову-таки, якщо ви за неї гідно доглядали) у вас просто відірвуть з руками, і ви втратите на перепродажу всього кілька тисяч доларів.

Mazda6

Wiki

У третьому поколінні (з 2012 року) "шістка" Mazda перестала бути тінню Honda Accord і перетворилася на повноцінного конкурента не тільки Accord, але навіть Camry.

Власне, за дизайном Mazda6 виглядала цілком пристойно і на тлі дорожчих авто. Наприклад, припаркуватися поруч з яким-небудь Jaguar на цій "японці" точно не соромно.

З точки зору надійності, ремонтопридатності і вартості утримання "шістка", звичайно, не рівня Camry, але в цілому знаходиться на гідному рівні. І ліквідність на вторинному ринку у неї не менша, а то й більша, ніж у "камрюхи".

Сьогодні Mazda6 2014-2015 року можна купити за $15-16 тис. Через кілька років вона легко піде за $12 тис. І ці пару років буде приносити масу задоволення і мінімум клопоту.

Досвід показує, що мотори серії SKYACTIV з безпосереднім уприскуванням і високим ступенем стиснення не повинні відлякувати від купівлі старої Mazda. Свої 100-150 тис. км вони виходжують без проблем. Ну а більше вам і не потрібно. Якщо ви дотримуєтеся філософії їзди на "свіжих авто".

Mitsubishi Outlander

Wiki

Сьогодні приблизно за $16-18 тис. можна стати володарем вельми практичного і в міру симпатичного кросовера Mitsubishi Outlander (2014-2016 рр). Ідея досить спокуслива, враховуючи, що машина хороша і на ринку цілком затребувана.

Надійність "міцу", звичайно, далеко не "тойотівська", але на загальному тлі сучасних "картонних" і одноразових автомобілів, в цілому досить непогана.

Зокрема, на подив мало нарікань на варіатор, який прийнято вважати смертельним недоліком в сучасних авто.

У спокійного водія варіатори ходять 150-200 тис. км без проблем. Ну а "гонщики" і звичайну АКПП можуть угробити за 50 тис. км.

Приблизно до 150 тис. км акуратний і турботливий власник може не особливо хвилюватися. А потім машину можна продати, втративши в ціні приблизно $2-3 тис.

Opel Astra

Один з найбільш недорогих і практичних європейських автомобілів. Всі європейські цінності в наявності і в найкращому вигляді - гольф-клас з просторим салоном і об'ємним багажником (природно, в кузові універсал це взагалі мрія господарника). Дещо проста конструкція і недорогі запчастини.

Машина не особливо порадує вимогливого водія, керованість у неї середненька, динаміка теж. Але загалом Astra - міцний середняк. Звичайному споживачеві - у самий раз.

За свіжопригнаний автомобіль 2014-2015 рр. у гарному стані сьогодні просять $9-11 тис. залежно від двигуна і комплектації.

Astra традиційно досить повільно падає в ціні. Цю машину цінують прагматики всіх мастей, включно з таксистами. Тож продати її надалі можна без особливих труднощів.

Ford Mondeo (Fusion)

І наостанок ще один седан. Нове покоління Mondeo виявилося вельми вдалим. І за дизайном і за іншими враженнями. І їде машина породисто, і на роль сімейного авто цілком годиться. Ну якщо вам, звичайно, картоплю возити не треба постійно.

А останнім часом зі США і Канади до нас хлинув потік американських машин цієї моделі, які називаються Fusion. Взагалі-то вони ідентичні нашим, за винятком того, що вибираючи Fusion ви можете взяти версію з 2,5-літровим бензиновим "атмосферником". Мало того, що це старообрядницький двигун з розподіленим уприскуванням, який набагато надійніший, довговічніший і дешевший в обслуговуванні, ніж 1,5 і 2-літрові турбомотори, з якими Mondeo продається в Україні. Так він ще й ставиться в парі з дуже надійним 6-ступінчастим "автоматом".

Такий Fusion, звичайно, ненажерливіший за версії з бензиновим турбомотором або, тим більше, з дизелем і "роботом", але проживе він довше.

Обійдеться таке авто 2014-2015 рр. випуску приблизно в $15-16 тис. І через кілька років буде коштувати свої $12-13 тис. І ці кілька років ви проїздите на комфортному великому седані з відносно безпроблемним обслуговуванням.



Наостанок ще раз нагадаю, ця стаття не є закликом до неодмінної відмови від покупки нового авто і повного й остаточного занурення в принади володіння автомобілем з пробігом.

Такий підхід - не для всіх і кожного. Не всім подобається часто займатися перепродажем автомобіля і вирішувати супутні питання.

Стаття покликана лише дати привід для роздумів тим, хто хоче заощадити, але при цьому не відмовляти собі в задоволенні їздити на хорошому автомобілі.


Телеграм НВ

Підпишіться на наш канал у Телеграм. Там ми публікуємо термінові новини та найцікавіші історії дня України та світу.

Підписатися