Найкращі кросовери з пробігом до $15 тис. - фото Найкращі кросовери з пробігом до $15 тис. - фото

Найкращі кросовери з пробігом до $15 тис.

16 лютого, 07:01

Купити трохи старий, але зате престижний і практичний кросовер за ціною Renault Logan - приваблива ідея чи сон рябої кобили? З'ясуємо.


Автор Олексій Бондарєв

Не будемо вкотре розпочинати філософську суперечку про те, чи потрібно, щоб машина обов'язково була новою або можна купити стару.

Цей матеріал написано для тих, хто поділяє другу точку зору.

Тобто для тих, хто впевнений, що машина насамперед має бути гарною, а потім вже, якщо вистачить грошей, то і новою. А якщо не вистачає на нову хорошу, то потрібно взяти стару хорошу, а не будь-що, аби нове.

Візьмемо поширену ситуацію.

Отже, у вас досить обмежений бюджет (до $15 тис.), якого ледь вистачить на щось на кшталт Renault Logan або Hyundai Accent, якщо брати "нову з салону". Але хочеться купити прагматичний кросовер класом вище.

На преміум замахуватися не будемо, адже за такі гроші з кросоверів це може бути BMW або Lexus самого початку цього століття. Антикваріат для ентузіастів, у яких багато вільного часу для пошуку запчастин і для того, щоб тинятися на гаражних сервісах.

Ні, ми прицінимося до кросоверів середнього класу віком від п'яти до восьми років. І, як завжди, поговоримо не тільки про їхні їздові й експлуатаційні якостях, але й про надійність і проблеми в обслуговуванні.

І нехай вас не бентежить відсутність у цьому огляді багаторічних бестселерів вторинного ринку - Honda CR-V і Toyota RAV4. Вони користуються попитом і ціни на них знижуються повільніше, ніж у конкурентів. Тому в позначеному бюджеті вони були б на кілька років старшими.

Subaru Forester

2010-2012

Subaru Forester

Subaru Forester / Фото: Wiki

"Форик" здавна полюбився українцям. На вторинному ринку користуються попитом навіть машини першого покоління, яких на ходу ще достатньо. Друге і третє покоління теж вельми популярні.

Ось про рестайлінг третього ми і поговоримо зараз.

Експлуатація

Forester подобається багатьом за свою універсальність. Тут і задоволення від водіння (машина відмінно рулиться і досить динамічна, особливо з топовими двигунами), і чималий позашляховий потенціал (особливо у версії на "механіці" зі зниженою передачею), і практичність (просторий салон і місткий багажник).

До мінусів можна віднести слабку шумоізоляцію (типова історія для японських авто) і ненажерливі бензинові мотори. А дизелі тут досить економічні, але вони у нас зустрічаються рідко. Forester з дизелем в Україні в ті роки не продавали (та й сьогодні не продають). Тож дизельні "форики" до нас привозять з Європи. Їх мало, що пов'язано з певними складнощами в обслуговуванні (див. нижче).

Надійність і обслуговування

Subaru давно славиться високою надійністю своїх автомобілів. І регулярно потрапляє в різні відповідні американські і європейські рейтинги, до того ж на перші місця.

Водночас, в утриманні Subaru - далеко не найпростіший і найдешевший бренд.

Є певна специфіка опозитних двигунів Subaru, у зв'язку з чим машини доводиться обслуговувати на спеціалізованих сервісах. Не обов'язково в офіціалів, але потрібно, щоб на сервісі розумілися саме на Subaru.

Запчастини на Subaru не найдешевші. На думку майстрів профільних сервісів, Subaru в середньому обходиться в утриманні приблизно на 20-30% дорожче, ніж, наприклад, Toyota або Mazda.

Взагалі і зокрема, це той випадок, коли машина ламається не часто. Але якщо ламається, то доводиться пристойно розщедрюватися.

Статистика з продажу запчастин досить показова. Власники Forester найчастіше замовляють амортизатори, стійки і втулки стабілізатора, комплект маточини колеса, шарніри рівних кутових швидкостей (ШРКШ), комплект зчеплення і всілякі лампочки.

У разі належного догляду Forester спокійно "бігає" 200-300 тис. км до великих ремонтів двигуна і коробки передач, зазначають майстри.

Краще не брати дизельні мотори, у нас з ними мало хто знайомий, тому в обслуговуванні можуть бути нюанси. До того ж на 2-літрових дизельних Forester цього покоління була проблема з колінвалом. Її вирішили остаточно тільки в 2012 році.

А з бензиновими двигунами клопоту не дуже багато. За умови грамотного обслуговування на профільному сервісі.

Сенсу брати 2-літровий мотор немає, він "їсть" приблизно стільки ж, скільки 2,5-літровий, а "везе" не так активно. Є ще 2,5-літровий турбований мотор. Він у міру ненажерливий, тягне неабияк, але шанси знайти такий мотор у доброму стані невеликі. Зазвичай такі машини "ухитані" активними водіями, зазначають на сервісах.

До ручної коробки передач претензій немає, "автомати" теж цілком надійні, хоча, звісно, тут немає такого довгожительства як у Toyota або Honda. Активні водії, як правило, "вбивають" АКПП приблизно до 200-250 тис. км. Втім, у Forester наступного покоління "автомата" немає взагалі, або "механіка", або варіатор. Так що рестайлінговий третій Forester цілком нагадує довгожителя.

До речі, у Forester тих років з "механікою" була знижена передача - це плюс для любителів пересуватися по бездоріжжю.

Mitsubishi Outlander

2012-2014

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander / Фото: Wiki

В Україні кросовер Mitsubishi Outlander XL користувався величезною популярністю. Особливо в докризові часи (2007-2008 рр.), коли доларові кредити на автомобілі давали навіть бездомним.

Просторий і місткий автомобіль з пафосною зовнішністю і вправними двигунами (найчастіше брали 2,4 л, але успішно продавалася і версія з 3-літровим мотором) успішно конкурував з Honda CR-V і Toyota RAV4.

Нове покоління кросовера, представлене в 2012 році, позбулося приставки XL, а також футуристичної зовнішності. Новий Outlander мав потужний і ефектний вигляд, але зовсім не зухвалий. Такий собі сімейний "бегемотик", цілком собі травоїдний.

Популярність моделі з попередницею не порівняти. Але це не означає, що Mitsubishi Outlander не становить інтересу. Якраз із погляду вибору оптимального уживаного кросовера тут є над чим замислитися.

Експлуатація

Mitsubishi Outlander вражає просторим салоном і величезним багажником, значним кліренсом (215 мм), а також наявністю блокування заднього диференціала і зниженої передачі, яка відсутня у більшості конкурентів.

Звісно, вона тут не справжня, а радше віртуальна (це просто певний режим роботи варіатора). І ні, це не робить Outlander справжнім позашляховиком, яким є, наприклад, його "братик" Pajero Sport.

Але все одно Outlander впевнено почувається там, де Honda CR-V або Mazda CX-7 ризикують надовго залишитися в очікуванні трактора.

Мінусами можна вважати "ватяну" керованість, слабку шумоізоляцію і ненажерливі бензинові мотори (дизель до нас не постачали).

Надійність і обслуговування

Mitsubishi завжди робила надійні автомобілі. Але певні особливості конструкції, які роблять ремонт складним (а отже, дорогим), а також недешеві запчастини ускладнюють справу.

Подібно до Subaru, автомобілі Mitsubishi можна охарактеризувати, як надійні, але "вже якщо вийде з ладу, то мало не здасться".

2- і 2,4-літрові бензинові двигуни йшли в парі з варіатором, який є найслабшим місцем Outlander. Інженери допустили прорахунок, не встановивши на варіатор додатковий радіатор охолодження. У підсумку, варіатори перегрівалися і накривалися "мідним тазом". Особливо, у тих, хто часто стояв у заторах. А в 2014 році проблему усунули серійно, а на машинах попередніх років радіатор ставили за гарантією.

Загалом варіатори у спокійних водіїв "ходять" 150-200 тис. км без проблем, але ремонт тут фантастично дорогий, тож потрібно бути готовим.

З 3-літровим двигуном ставилася класична АКПП, але такі машини на вторинному ринку - рідкість, оскільки в Україні їх не продавали.

Самі по собі мотори Outlander досить надійні, у них ланцюговий привод і досить проста конструкція, яка сприяє простоті в обслуговуванні. За можливості, варто вибрати 2,4-літровий мотор, а не 2-літровий. Витрата однакова, а їде машинка бадьоріше.

Ще один слабкий момент Outlander - якість лакофарбового покриття. Машину легко "обдерти" навіть проїжджаючи уздовж чагарника, а відколи досить швидко іржавіють. Ні, звичайно, це не Жигулі, і "згниє" кузов не швидко. Але цятки іржі відносно свіжому автомобілю, краси, звісно, не додають.

За статистикою, власники Mitsubishi Outlander найчастіше замовляють втулки і стійки стабілізатора, амортизатори, комплекти маточини колеса, пружини, наконечники рульової тяги, а також котушки запалювання і прокладки клапанної кришки.

Nissan X-Trail

2010-2012

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail / Фото: Wiki

Nissan X-Trail тих років - не найкрасивіший автомобіль в історії. Незграбний дизайн і аеродинаміка цеглини багатьох відштовхує від цієї моделі.

Водночас, прагматичні люди до X-Trail ставляться з симпатією. І на те є свої причини.

Експлуатація

Nissan X-Trail на асфальті невиразний. Кермо порожнє, підвіска жорсткувата. Зате поза асфальтом машина пре, як танк. У розумних межах, звісно, це все-таки не Patrol.

Є повний привод. Кліренс 195 мм теж дещо дозволяє.

У салоні просторо. Багажник не найменший. Словом, Nissan X-Trail згодиться на роль сімейного авто, особливо, якщо у вас є дача, дороги навколо якої не ідеальні. Ну тобто, якщо у вас дача де завгодно в Україні, крім Конча-Заспи.

Бензинові мотори ненажерливі. Але є дизельна версія, досить економічна.

Надійність і обслуговування

Nissan і поруч не стояв за надійністю з Toyota або Honda. Та й інші "японці" на його тлі мають солідніший вигляд, зокрема і вищезгадані Subaru і Mitsubishi.

З погляду надійності, ресурсу, ремонтопридатності і вартості утримання Nissan - міцний середнячок. І багатьох це влаштовує.

Особливо, з урахуванням того, що у Subaru, Honda і Mitsubishi в цьому ціновому діапазоні немає дизельних версій (ну принаймні, в Україні вони бідно представлені на вторинному ринку).

Зате порівняноі з популярнішими дітищами Toyota і Honda, у Nissan X-Trail є дизельна версія і більш "позашляховий" повний привод.

Ходова X-Trail - аж ніяк не зразок надійності, зазначають на профільних сервісах. Це підтверджує і статистика щодо запчастин - величезним попитом користуються не тільки традиційні "витратники" - стійки і втулки стабілізатора, але й кульові опори, амортизатори, важелі підвіски, кермові тяги.

Стійкість ЛФП теж не вражає. Власникам варто стежити за арками і порогами, які схильні до "цвітіння" навіть у машин 2012 року.

Бензинові двигуни у Nissan теж не дуже довготривалі. Особливо 2-літровий, тож краще за можливості взяти 2,5-літровий. Правда, він йде в парі з варіатором, який здатний підносити неприємні сюрпризи на машинах з пробігом понад 100 тис. км. Особливо у тих, хто часто форсує позашляхові перешкоди або буксує в снігу, варіатор цього не любить.

Дизельна версія з "механікою" у Nissan X-Trail - найнадійніша. І, зрозуміло, найекономічніша.

Renault Duster

2013-2015

Renault Duster

Renault Duster / Фото: Wiki

Багато хто здивується, що робить Duster у компанії настільки іменитих брендів (краще б замість нього RAV4 поставили, так?). Але він тут не випадково.

Duster - це найкраща в світі альтернатива старій добрій Ниві. У тому плані, що це недорогий (ну ок, відносно, недорогий) автомобіль з відмінним позашляховим потенціалом і цілком доступним обслуговуванням.

Експлуатація

Динаміка і керованість - поняття, про які у випадку з Duster краще не згадувати. На ходу машина відразу видає своє румунське походження (все-таки це Dacia, а не чистокровний Renault). І шумоізоляція тут не дуже. Тож поїздки на далекі відстані на Duster, як то кажуть, не "приносять". Ну а що ви хотіли, це ж просто злегка модифікований Logan.

Зате варто з'їхати з асфальту, як відчуття одразу змінюються на протилежні.

Чим гірше дорога, тим впевненіше почуваєшся за кермом Duster. І за це машину полюбили дачники, мисливці, рибалки, туристи і всілякі екстремали.

Зрозуміло, потенціал Duster і поруч не стоїть з можливостями справжніх позашляховиків. Але на дачу по ґрунтовці цілий рік - завдання саме для нього.

Дизель у Duster досить економічний, а ось бензинові мотори - не дуже, особливо 2-літровий.

У салоні, звичайно, тісно, та й багажник не дуже. Але порівняно компактні розміри Duster дуже сприяють його прохідності. Хто часто їздить заплутаними лісовими "стежками", розуміє, як це важливо.

Надійність і обслуговування

Спочатку Duster не тішив. На машинах перших років випуску навіть часом тріскалися зварні шви на даху, не кажучи вже про дрібніші неприємності.

Однак у пізніх машин цієї проблеми немає. Загалом, Duster виявився вельми добротним автомобілем, який здатний витримати багаторічну активну експлуатацію з мінімальними проблемами.

Майстри профільних сервісів зазначають, що у Duster багато проблем виникає через дріб'язок - несвоєчасна заміна повітряного фільтра, тріщини в патрубках тощо. Певних проблем додає кузов - товщина лакофарбового покриття не велика, в деяких проблемних ділянках немає додаткового захисту, а "голий" метал погано протистоїть зовнішнім пошкодженням. Наприклад, капот і задні крила збирають відколи на ура. Проблемні місця на деяких машинах 2010-2011 років вже можуть "зацвісти".

1,5-літровий дизель на Duster - найоптимальніший вибір, як з погляду економічності (до 6,5 л у місті), так і надійності. За умови своєчасного обслуговування (зокрема і регулярної заміни повітряного фільтра), дизель здатний відходити 250-300 тис. км без проблем. Про це свідчать сотні Duster, які вже мають такі пробіги.

Бензинові мотори, загалом, теж не особливо заморочливі. На 2-літровому двигуні після 100 тис. км часто виходять з ладу датчик положення колінвала і фазорегулятор. Але вирішення цих проблем обходиться порівняно недорого. На 1,6-літровому моторі слабке місце - прокладка дросельної заслінки. Згодом машина починає гірше заводитися в холоди.

Механічна коробка передач - без претензій. А це головне - оскільки з нею Duster найчастіше і купують.

Ходова у Duster надійністю не відзначається, особливо, якщо "вбивати" машину на бездоріжжі. За статистикою, найбільший попит мають амортизатори та їхні опори, наконечники рульової тяги, кульові опори, опорні підшипники, стійки і втулки стабілізатора, підкрилки.

Volkswagen Tiguan

2012-2013

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan / Фото: Wiki

Німецький кросовер є середняком за надійністю і довговічністю, а також відлякує багатьох (і цілком виправдано) наявністю горезвісної коробки передач DSG. Однак, Tiguan легко випереджає інших героїв цього матеріалу, якщо говорити про поєднання таких якостей, як комфорт, керованість, динаміка, оснащення, економічність і, зрозуміло, престиж.

Tiguan просто сприймається, як авто класом вище, якщо проїхатися в ньому після, скажімо, Outlander або X-Trail. Не кажучи вже про Duster.

Експлуатація

Tiguan відмінно рулиться, а його щільна, зібрана підвіска з одного боку сприяє відмінній керованості при динамічній їзді, з іншого боку успішно оберігає пасажирів від проблем дорожнього покриття.

Істотну частину Tiguan продавали з переднім приводом. Але повноприводні версії в "джипи" записувати не варто. Поза асфальтом Tiguan зірок з неба не хапає.

У салоні просторо. Багажник вражає (470 л). Словом, це пристойний сімейний кросовер, за умови, що вам рідко належить з'їжджати з асфальту.

Надійність і обслуговування

Volkswagen давно вже не ходить у лідерах за надійністю і довговічністю. Часи Passat B3 безповоротно пішли.

Tiguan з усіх точок зору являє собою згусток високих технологій. І платою за це є вельми середня надійність і часто обмежений експлуатаційний ресурс.

Почнемо з головного. Горезвісний 7-ступінчатий робот з двома зчепленнями DSG, який ставився на повноприводні дизельну і 2-літрову бензинову версії Tiguan, аж ніяк не верх надійності. Ще проблемніший 6-ступінчастий DSG, який ставився на передньоприводну версію з 1,4-літровим бензиновим мотором.

Деякі власники без клопоту проїжджають на DSG 100 і навіть 150 тис. кКм, але у багатьох проблеми виникають вже до 70-80 тис. км. Доводиться міняти зчеплення, підшипник колінвала або сальники першого валу.

Під час купівлі вживаного Tiguan краще вибрати машину, в якій такий ремонт вже робили, або просто одразу відкласти $400-500 в шухлядку. Про всяк випадок.

Загалом DSG на машинах цих років вже дещо надійніші, ніж були з самого початку. Тому якщо мова не йде про авто з пробігом за 200 тис. км, то в принципі ризики тут цілком виправдані.

А на найпотужніших повноприводних версіях можна зустріти звичайний 6-ступінчастий "автомат", це взагалі ідеальний варіант у порівнянні з будь-якою DSG. У разі регулярної заміни мастила (раз на 60 тис. км) її ресурс спокійно перевищує 250 тис. км. Правда, витрата палива там буде більшою.

6-ступінчаста ручна КПП у Tiguan майже бездоганна. Проблем з нею немає і при великих пробігах.

Бензинові мотори Tiguan мають приставку TSI, тобто мають пряме впорскування і турбіну, що забезпечує більш високий крутний момент на низьких обертах, у порівнянні з простими "атмосферниками" з розподіленим уприскуванням палива. На динаміку і економічність це впливає дуже позитивно. На надійність і довговічність - якраз навпаки.

Майстри рекомендують уникати бензинового двигуна 1,4 л. Він слабенький для такої машини, тому його частіше доводиться ґвалтувати, скорочуючи і без того не вражаючий ресурс. 

Але це не головна біда. Це ланцюговий мотор, але ланцюг - його слабке місце, воно схильна до розтягування. Поршнева група - ще одне слабке місце, такі мотори рідко ходять більше 100 тис. км без ремонтів, зазначають механіки.

2-літровий бензиновий мотор відчутно надійніший. Тут немає ланцюга, просто потрібно вчасно міняти ремінь ГРМ. З основних болячок - схильність до швидкогої закоксовування поршневої групи і пожирання мастила.

Але це не так вже й страшно. На відміну від 1,4-літрового мотора, що "лікується" тільки капітальним ремонтом, який в принципі не передбачений виробником, тому може носити лише "гаражний" характер, 2-літровий мотор можна реанімувати чищенням форсунок і "крапельницею" - промиванням двигуна за допомогою спеціальних хімічних розчинів, які знімають нагар і відкладення.

Майстри кажуть, що 2-літровий двигун спокійно "ходить" 150-200 тис. км.

Головне - не нарватися на чипований Tiguan. Для 2-літрових моторів є маса "прошивок", які збільшують потужність двигуна мало не до 300 к.с. Як наслідок, такі мотори досить швидко вбиваються. Потім їх злегка приводять до тями "крапельницями" і присадками і продають як авто "в таксі не був".

2-літровий дизель цілком надійний. Але і своїх "приколів" у нього вистачає. Наприклад, він дуже чутливий до якості палива. Неякісна солярка швидко "вб'є" ніжні п'єзофорсунками. А ще у нього є фільтр сажі, який рано чи пізно забивається. І паливний насос, ресурс якого рідко перевищує 100-150 тис. км, а коштує він в оригіналі - як ще один Volkswagen, правда, дуже старенький. 

Досвідчені ремонтники кажуть, що вартість ремонту дизеля миттю вбиває всю економію на паливі, тому радять у випадку з Tiguan зупинитися на 2-літровому бензиновому моторі як на "золотій середині".

Ходова у Tiguan загалом цілком надійна і довговічна, не на рівні Toyota або Honda, звичайно, але жити можна. Ступичні підшипники, наприклад, легко "ходять" і 100 тис. км. Найчастіше потребують уваги стійки стабілізатора, різні сайлент-блоки.

За статистикою, власники Tiguan цих років випуску також часто замовляють ШРКШ і наконечники рульової тяги.

Досить довговічна і гальмівна система, перебирання їй потрібно не частіше, ніж раз на 50 тис. км.

До 2012 року на повноприводних Tiguan слабким місцем була муфта Haldex, яка була схильна до перегріву. І мастило в ній потрібно міняти не рідше, ніж раз на 40 тис. км. У пізніх машинах використовують новішу версію муфти, з нею проблем менше.

Під час підготовки матеріалу використовувалися дані інтернет-магазину запчастин DOK.UA