Як купити вживане авто, щоб потім не пошкодувати про це

Авто

21 липня, 06:24

6713

Як купити вживане авто, щоб потім не пошкодувати про це

Як купити старий автомобіль з мінімальними ризиками

В Україні бум попиту на старі автомобілі. Багато хто просто не може заробити на нову машину, не хоче брати грабіжницькі кредити або просто мріє про авто класом вище. Як купити вживане авто і не витратити гроші даремно?

НВ поспілкувалося із декількома експертами в галузі підбору вживаних авто, зі співробітниками сервісів (як офіційних, так і "гаражних"), а також з перекупниками.

Нижче — декілька основних моментів, які слід враховувати, вибираючи автомобіль на вторинному ринку.

1 Оцінюйте свої можливості

Незалежно від того, наскільки вдалою виявиться покупка, в якому стані буде авто і чи відповідатиме вашим вимогам та очікуванням, рано чи пізно ви зіткнетеся з його технічним обслуговуванням.

І тут криється одна з найважливіших небезпек. Преміальні авто не дарма коштують не дуже дорого на вторинному ринку. Вся справа саме у вартості утримання.

"Авто має бути по кишені, але багато хто цього не розуміє, — розповідає киянин Андрій Ткаченко, який професійно займається підбором б/в авто. — У нас заведено в суспільстві, що все має бути ліпшим, ніж у сусіда".

Киянин Антон, який заробляє на життя перепродажем автомобілів, вказує на важливу обставину. Преміальні автомобілі найчастіше змінюють власників і рідко затримуються надовго в одних руках.

"Найчастіше на Mercedes і BMW довго їздить тільки перший власник, — каже Антон. — Надалі у зв'язку із необхідністю дорогого ремонту, люди просто поспішають абияк підмарафетити і продати машину".

Інша проблема — запчастини до преміальних авто найчастіше коштують дуже дорого. Звідси — прагнення багатьох власників економити і ставити дешеві "китайські" аналоги. Такий підхід швидко перетворює преміального "німця" на скрипучий тарантас. І найголовніше — наступний власник такого авто може буквально збідніти, намагаючись повернути автомобілю оригінальне "звучання", — наголошує Антон.

2 Ретельно перевіряйте авто

Істина про те, що автомобіль перед покупкою бажано перевіряти на сервісі, здавалося б, відома всім. І тим не менше, багато хто нехтує перевіркою. Або ж здійснює її не так ретельно як слід.

"Багато автолюбителів звикли думати, що досить підняти машину на підйомник і механік відразу скаже, що з нею, не незалежно від того, офіційна це станція або гаражне СТО", — каже Андрій Ткаченко.

За його словами, тут доречна аналогія з лікарями — професія має одну назву, а спеціальностей багато — і ви не підете здавати аналіз крові до окуліста.

Сучасні автомобілі — дуже складні "організми". Складно чекати від механіка, який все життя ремонтував тільки "ланоси" компетентної думки про Audi останніх років.

Сьогодні для СТО характерні спеціалізації на виробниках. Є станції і майстри, які добре знаються на "японцях" і "корейцях", але мало що знають про "німців". У свою чергу, майстри, які знаються на європейських авто, можуть не знати багатьох тонкощів про тих же "японців".

Є і зовсім специфічні бренди — ті ж "французи", Volvo, Subaru. Діагностику цих автомобілів слід проводити на спеціалізованих СТО (можна і не офіційних, але обов'язково профільних).

3 Фільтруйте продавців, а не машини

Перевірка, до речі, передбачає не тільки діагностику автомобіля.

Вкрай важливо дивитися на того, хто продає машину. "Справжній господар автомобіля розповість про нього все, — розповідає Андрій Ткаченко. — Покаже всі відколи і зазори, у нього є чеки і сервісна книга".

А перекупник, за його словами, часто сам не знає, що було з машиною. З ними краще не зв'язуватися.

Не радять зв'язуватися з перекупниками і... самі перекупники. Співрозмовник НВ Антон прямо говорить, що перекупники часто знаходять хороші варіанти, але вони рідко йдуть на сторону.

"У хорошого перекупника є постійні клієнти, а також друзі та родичі, — розповідає Антон. — Та й самому машину міняти хочеться часто".

За його словами, вдалий автомобіль не потрапляє у вільний продаж. В оголошеннях висять, як правило, "робочі" варіанти. Злегка "підмарафечені", в ціну яких закладена хороша маржа.

Також Антон рекомендує не купувати автомобілі на майданчиках і в салонах.

Їх співробітники швидко розбирають для себе або родичів всі гідні варіанти, які клієнти здають в трейд-ін, каже він. А на майданчиках припадають пилом проблемні машини. Винятки, звичайно, зустрічаються, але це рідкість.

4 Будьте обережними, замовляючи пошук

Кількість контор, які готові за скромну плату зайнятися підбором автомобіля під замовлення, зростає з кожним днем.

І попит на цю послугу є. Не всі добре розбираються в машинах. І якщо йдеться про автомобіль вартістю $10-20 тис, чому б не заплатити пару тисяч гривень, щоб позбавитися від ризику.

Андрій Ткаченко, який як раз і володіє бізнесом з підбору авто, не радить звертатиться до першого ліпшого.

"Перекупники на своїх сайтах пишуть про послугу підбору, але частіше за все "підбирають" таким чином авто своїх колег-перекупників, найчастіше проблемні", — каже він.

Власник приватного київського автосервісу Ігор згоден з ним. "У нас є вже десятки клієнтів, які "попалися" таким чином, — розповідає він. — Вони платили комусь за підбір автомобіля, а потім виявлялося, що ця "безпроблемна і перевірена" автівка стає чорною дірою для сімейного бюджету".

За словами Ігоря, сьогоднішні технології дозволяють буквально за $1 тис привести до ідеального зовнішнього стану абсолютно "убитий" автомобіль. Клієнту показують машину і додають до неї листи діагностики від якогось СТО. Клієнт платить за послугу підбору, купує сам автомобіль, а потім опиняється з розбитим коритом, коли починає їздити на своїй покупці.

Ігор наводить кілька прикладів. Одному клієнту підсунули корейський кросовер з "убитим" дизельним мотором. Двигун заводився і їхав лише завдяки особливим присадкам. Клієнт спочатку не звернув увагу на чорний дим з вихлопної труби і на надмірну вібраціїю в русі. А через пару сотень кілометрів пробігу присадки згоріли і мотор показав своє справжнє обличчя. Ремонт сучасного дизеля обійшовся б нечувано дорого, клієнтові довелося шукати такий же двигун на розборках, що обійшлося приблизно в третину ціни, за яку був куплений автомобіль, - розповідає Ігор.

Інший приклад — клієнтці продали гарно пофарбований в матовий рожевий колір французький компактний автомобіль. Через якийсь час вона стала скаржитися на те, що авто "веде" в бік, коли відпускаєш кермо. Клієнтка приїхала на сервіс, там спробували зробити розвал-сходження, але з'ясувалося, правильно виставити кути не виходить, оскільки у авті пошкоджено несучі елементи кузова. Автомобіль було відновлено після серйозної ДТП і пофарбовано у галасливий колір, причому особливою ​​фарбою з хімічними додатками, які вводили в оману товщинометр, яким зазвичай виявляє шар шпаклівки під фарбою.

І важливий штрих, зазначає Ігор, перекупники особливим чином нерівномірно підкачали колеса, щоб у клієнтки спочатку не було "відведення" машини в бік і вона не помітила проблеми до здійснення угоди.

5 Купуйте авто з гарною репутацією

На ринку сотні моделей автомобілів, але заслуженою репутацією надійних і гідних уваги користуються всього декілька десятків авто.

На відміну від ринку нових автомобілів, де покупцям легко забити голову маркетинговим лушпинням, на вторинному ринку цілком можна спиратися на поширені думки майстрів.

Київський перекупник авто і власник СТО В'ячеслав констатує, що є 5-6 варіантів майже безпрограшних для покупки на вторинному ринку.

Toyota (Camry, Corolla, Avensis, RAV4, Prado), Lexus, Honda (Civic, Accord, CR-V), Skoda (Octavia Tour до 2008 року), Opel Astra, Mazda6, Hyundai Sonata (до 2014 року), KIA Optima (до 2015 року), Mitsubishi Outlander (будь-яка модель без варіатора) і буквально ще кілька моделей, перераховує В'ячеслав.

Уникайте сучасних "німців", а також новинок з прямим вприскуванням і новомодними варіаторами і "роботами". За його словами, всі новинки, зрозуміло, економічні та екологічні, але недовговічні.

З ним згоден власник автосервісу Ігор Іванов. Автомобілі після 2010-2012 року випуску в основному одноразові, після 100-150 тис пробігу їх ремонти виливаються в такі гроші, що це просто недоцільно.

"Ви можете купити Toyota Camry або Honda Accord 2008 року з пробігом 200 тис км і таке авто обійдеться дешевше і прослужить довше, ніж 3-5-річне авто із сучасними" наворотами", — констатує він.

У той же час, деякі з фахівців із  ремонту, з якими спілкувалося НВ, кажуть, що японські варіатори вже цілком зрівнялися у надійності з класичними автоматами. У всякому разі, краще віддати перевагу їм, ніж сумнівним європейським рішенням.

У будь-якому разі, перед тим як кидатися у вир з головою і купувати машину, яка вам подобається, спочатку намагайтеся дізнатися думку майстрів про її надійність та ресурс.

Перекупник Антон поділився з НВ своєї особистою історією. "Я завжди був фанатом Chrysler 300C — напрочуд гарне авто, — розповідає він. — Але у мене їх було аж три штуки по черзі, і всі виявилися проблемними. Двигуни починають обростати проблемами при пробігах від 100 тис км. Ходова на наших дорогах буквально сиплеться і раз на рік вимагає інвестицій. Плюнув на мрію, пересів на Camry з пробігом 230 тис і забув про проблеми".

6 Не купуйте авто на останні гроші

Всі співрозмовники НВ погоджуються в одному — не варто купувати вживане авто за останні гроші.

Будь-яке авто у віці — це складний механізм, в якому складно гарантувати бодай щось. Навіть найретельніша перевірка найскрупульознішими майстрами на найкомпетентнішій СТО, може щось прогавити.

Навіть якщо йдеться про ту ж Camry — машину з бездоганною репутацією на вторинному ринку.

Тому логічно, купуючи вживане авто, залишити в "заначці" певну суму на усунення непередбачених проблем. "Я б оцінив розмір такої заначки в 10% від суми покупки, — каже власник СТО В'ячеслав. — Тобто якщо купуєте машину за $15 тис, прибережіть "півторачку" на всілякі нюанси".

На думку перекупника Антона, про всяк випадок краще залишати не менше тисячі доларів при будь-якому розкладі. Цього вистачить на оперативні витрати з усунення непередбачених питань, вважає він.

 


Приєднуйтесь до нашого каналу в Telegram

Найцікавіші статті та добірка важливих новин щовечора

Підписатися